۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
توافق نفتی ایران و این کشور عربی+ جزئیات

جواد اوجی شامگاه چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت‌ماه) با شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دیدار و بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی تأکید کرد.

ایلنا: در این دیدار محورهای همکاری دوجانبه در زمینه میدان‌های مشترک نفتی، صادرات خدمات فنی و مهندسی و همکاری‌های آموزشی به تفضیل بررسی و تصمیم‌هایی راهگشا برای اجرای تفاهم‌های دوجانبه در بخش نفت گرفته شد.

در پایان ملاقات وزیر نفت و نخست‌وزیر عراق تفاهم‌نامه همکاری دو کشور در پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی بین اوجی و حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق امضا شد.

در جریان این مذاکرات مقرر شد این تفاهم‌نامه از طریق کارگروه مشترک عالی ایران و عراق طی نشست‌هایی منظم پیگیری شود.

بنا بر این گزارش، وزیر نفت در این سفر با زیادعلی فاضل، وزیر برق عراق هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

جواد اوجی بامداد چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه در رأس هیئتی بلندپایه برای دیدار و رایزنی با مقام‌ها و مسئولان عراقی وارد بغداد شد و در بدو ورود مورد استقبال باسم محمد خضیر، معاون وزیر نفت عراق و محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق قرار گرفت.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به‌تازگی پس از دیدار و گفت‌وگو با عبداللطیف‌ رشید، رئیس‌جمهوری عراق در تهران تأکید کرده بود که روابط تهران و بغداد در حوزه زیرساختی همچون آب، برق، گاز و انرژی باید به‌نحوی ادامه یابد که استفاده از ظرفیت‌های موجود نیازهای دو طرف را به‌طور کامل برطرف کند

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها