۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
اولین تصاویر ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ جزئیات

اولین تصاویر رسمی از کادیلا (P۹۰) یا همان ال ۹۰ ایرانی توسط پارس خودرو منتشر شد. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول جدید گروه سایپا آشنا خواهیم شد.

گجت نیوز: شرکت پارس خودرو که به عنوان زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا محسوب می‌شود به تازگی در سایت خود تصاویری رسمی از محصول جدید این گروه به نام P۹۰ یا همان ال ۹۰ ایرانی را منتشر کرد. البته در وب‌سایت این شرکت نامی از کادیلا به چشم نمی‌خورد و به نظر می‌رسد هنوز این نام تجاری به ثبت نرسیده است.

مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا اعلام کردند پروژه P۹۰ بر پایه ال ۹۰ توسعه پیدا کرده و برای دریافت مجوزهای ایمنی و استاندارد جدید نیز آن را نسبت به تندر ۹۰ ارتقا دادند. همچنین ساختار اتصال اجزای تقویتی کف اتاق نیز تغییر پیدا کرده است.

پارس خودرو قصد دارد کادیلا یا پروژه P۹۰ را در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در دو نسخه دستی و اتوماتیک به بازار ایران عرضه کند. همچنین این خودروساز مدل‌های اولیه آن را به تولید رسانده و مدل‌های آزمایشی آن نیز برای دریافت مجوزهای رسمی به زودی در جاده‌های کشور تردد قرار خواهند کرد. در ادامه تصاویری از این خودرو به همراه مشخصات و امکانات آن را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی P۹۰

مشخصات فنی P۹۰

این سدان جدید گروه سایپا از لحاظ فنی در سطح شاهین پلاس قرار داشته و از یک موتور ME۱۶ بهره می‌برد؛ این موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۵ اسب بخار و ۱۴۷ نیوتن‌متر گشتاور را به تولید برساند. این پیشرانه دارای آلایندگی یورو ۵ بوده و از فناوری VVT-i یا همان زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌های ورودی نیز بهره می‌برد.

قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۵ سرعته دستی ۵F۱۸ سری SE با مهندسی آیسین به چرخ‌ها منتقل می‌شود. همچنین این خودرو به گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته ساخت DAE نیز مجهز خواهد شد.

امکانات ال ۹۰ ایرانی

امکانات ال ۹۰ ایرانی

پارس خودرو در ابتدا عرضه نسخه دستی کادیلا را در دستور کار خود قرار داده است. این خودرو در نسخه دستی از امکاناتی چون تهویه اتوماتیک، سنسور پایش باد تایرها، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم مصنوعی، کامپیوتر سفر، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، رینگ آلومینیومی، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی و ۲ کیسه هوا بهره می‌برد.

پارس خودرو پس از عرضه نسخه دستی کادیلا ، نسخه اتوماتیک آن را با تریم داخلی جدید با الگوهای متفاوت رودری‌ها و داشبورد به همراه امکانات بیشتری چون محدودکننده سرعت، کروز کنترل، سنسور باران، سنسور نور، سانروف و کیسه هوای جانبی روانه بازار خواهد کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    این لگن رو شرط می‌بندم که بالای یه تومن میخا بدن به ملت غیور و همیشه در صحنه

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها