۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
توسعه فولاد هرمزگان یک ضرورت است

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نیاز هرمزگان و صنعت فولاد کشور، توسعه فولاد هرمزگان یک ضرورت است.

به گزارش فردای اقتصاد و به نقل از روابط عمومی فولاد هرمزگان منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این شرکت گفت: استان هرمزگان یک استان صنعتی و فولادی است و برای توسعه این صنایع دارای موقعیتی استراتژیک است.

وی افزود: وجود میادین متعدد گاز و نفت، قرار گرفتن در کنار دریاو دسترسی به آبهای آزاد، وجود صنایع دریایی به ویژه کشتی‌سازی، وجود بنادر بزرگ کشور ازجمله شهید رجایی برای ترانزیت و… از مزیت‌های مهم استان هرمزگان به شمار می‌روند، ازاین رو این استان در راستای افزایش و توسعه تولید فولاد در کشور هدف‌گذاری شده است.

عملکرد مثبت  برغم کمبود برق
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در مورد عملکرد فولاد هرمزگان  در سال ۱۴۰۱ و عبور از ظرفیت اسمی با وجود کمبود برق، تصریح کرد: این  شرکت از مجموعه‌های صنعتی بسیار کارآمد و به روز است که فعالیت خود را در زمینه تولید فولاد به خوبی انجام داده و در بحث فنی، اشتغال نیروی انسانی و بویژه در بخش مسئولیت‌های اجتماعی فعالیتهای چشمگیری داشته و توانسته است اهداف خود را محقق کند و با وجود محدودیت‌های برق و گاز که در سال گذشته صنعت فولاد را تحت تاثیر قرار داد، این شرکت توانست با مدیریت بهینه از ظرفیت اسمی سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن خود عبور کند.

وی با تاکید بر وجود صنایع مصرف‌کننده ورق فولادی در استان هرمزگان و تلاش فولاد هرمزگان بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای خاطرنشان کرد: صنایع بزرگ کشتی‌سازی، نفت، گاز و پتروشیمی در استان هرمزگان واقع شده‌اند و به ورق فولادی نیاز دارند. از این رو احداث واحد نورد در فولاد هرمزگان یک ضرورت است. انتظار این است که این شرکت بر اساس نیاز کشور و شرایط جغرافیایی، در حوزه طرح‌های توسعه‌ای هم در تولید تختال و هم در بخش نورد طرح‌های توسعه‌ای جدیدی را اجرا کند.

به گفته آرامی، تصمیمات خوبی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در فولاد هرمزگان اتخاذ شده و امید است طرح‌های توسعه‌ای این شرکت هم در تولید تختال و هم در نورد اجرا شوند.

لزوم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای توسعه
وی تاکید کرد : توسعه فولاد هرمزگان به کشور کمک خواهد کرد و با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و تکمیل زنجیره فولاد در استان هرمزگان، شاهد رشد اقتصادی دراین ‌استان و کشور خواهیم بود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس به صورت جدی پیگیر اجرای طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان هستند و امید است با حمایت‌های دستگاه‌های مربوطه و متولی این طرح‌ها به زودی اجرایی شوند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار