۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
ایران به نسخه متفاوتی از دنیا نیاز دارد؟

دکتر فرهاد نیلی می‌گوید تلقی متفاوت‌بودن در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد اما تبدیل به نسخه‌های سیاستی غیرواقعی نمی‌شود.

فردای اقتصاد: بسیاری از ایده‌های عجیب در سیاستگذاری با این توجیه به کار گرفته می‌شوند که شرایط ایران با سایر کشورهای جهان متفاوت است. بنابراین نمی‌توان به تجربه و تئوری اقتصادی که در کشورهای دیگر توسعه یافته اتکا کرد.

دکتر فرهاد نیلی معتقد است تلقی متفاوت‌بودن خاص ایران نیست و برای سیاستمداران بسیاری از کشورها ممکن است وجود داشته باشد. این اقتصاددان با اشاره به تمایل سیاستمداران و مردم کشورهایی مثل فرانسه و برزیل به متمایزشدن در اقتصاد و همچنین خاص‌بودن تجارب تاریخی بسیاری از کشورها مثل یونان، کره و ویتنام می‌گوید این تلقی در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد، اما زمین واقعیت باعث می‌شود نهایتاً به دستورالعمل سیاسی اداره کشور تبدیل نشوند. اما چرا در ایران چنین ایده‌هایی به تریبون‌های رسمی راه پیدا می‌کنند؟

برنامه کامل گفت‌وگو با فرهاد نیلی با عنوان «نسخه علم اقتصاد برای قحطی وام» به زودی در سایت فردای اقتصاد منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • صادق بابائی US ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    ضمن عرض خستنه نباشید به خاطر زحمات شما از تهیه مصاحبه های بزرگان این آب و خاک از شما خواهشمندم زودتر برنامه مصاحبه ها در تلگرام قرار دهید که دانلود این برنامه ها بسیار راحت‌تر و کم حجم می‌باشد بسیار ممنونم

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار