۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
دو سیگنال جدید از سرنوشت برجام

عضو کمیسیون امنیت ملی ایران گفت احتمالاً به زودی مذاکرات احیای برجام از سر گرفته می‌شود. واشنگتن پیشرفت در مذاکرات را تکذیب نکرد.

فردای اقتصاد: شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفت‌وگویی از احتمال از سرگیری مذاکرات احیای برجام خبر داد.
حیدری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال آن است که بیشترین امتیاز را از برجام بگیرد و برجام به نتیجه برسد اما به ضرر ما باشد، گفت: «آن‌ها باید بدانند که موضع و استراتژی ایران در برجام ثابت است و به نتیجه رسیدن برجام و رفع کامل تحریم‌های ایران برای ما حائز اهمیت است. با توجه به مجموعه پیام‌هایی که از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی به ما رسیده است، احتمالاً به زودی مذاکرات احیای برجام از سر گرفته می‌شود.»
ساعاتی پیشتر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در واکنش به گزارش «پولیتیکو» به نقل از یک منبع آگاه مبنی بر اینکه «پیشرفتهایی در روند مذاکرات هسته‌ای با ایران حاصل شده است» گفت: «دیپلماسی بهترین راه برای اطمینان از برنامه هسته‌ای ایران است». او از تکذیب خبر پولیتیکو مبنی بر پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای خودداری کرد.

واکنش رسمی آمریکا به خبر «پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای»

پولیتیکو روز دوشنبه و یک روز پیش از برگزاری نشست محرمانه مقامات دولت آمریکا و سنای ایالات‌متحده درباره ایران، به نقل از دستیار یک سناتور دموکرات  گزارش داده‌بود که پیشرفت‌هایی در مذاکرات هسته‌ای حاصل شده‌است.

همچنین در واکنش به نشست روز سه‌شنبه دیپلمات‌های آمریکایی با نمایندگان سنا، جمهوری‌خواهان به شدت از سیاست دولت بایدن در مواجهه با ایران انتقاد کردند و آن را غیرمنسجم توصیف کردند.

برای جزییات بیشتر کلیک کنید:
واکنش رسمی آمریکا به خبر «پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای»
روایت آمریکایی از پیشرفت در مذاکرات احیای برجام

 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    آمریکا از ۶ ماه قبل برجام رو مرده خواند .

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار