۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
هندی‌ها با پول ۲۰۶، این خودرو را می‌خرند + عکس

اکستر ۲۰۲۳ در بازار هند با تیپ‌های مختلفی که دارد، از قیمت شش میلیون تا ۱۰ میلیون روپیه به فروش خواهد رسید. با نرخ تبدیل روپیه به دلار و دلار به ریال، قیمت فروش این خودرو در بازار هند ۳۸۷ میلیون تومان خواهد شد.

فرارو: طی اخباری که اخیرا منتشر شده، شرکت هیوندای خودرویی با نام اکستر ۲۰۲۳ مخصوص بازار هند درنظر گرفته که قیمت آن ارزان‌تر از ۲۰۶ تیپ دو در ایران تمام می‌شود. شرکت هیوندای با خط تولیدی که در کشور هند راه اندازی کرده، طی روزهای گذشته از خودرویی به نام اکستر ۲۰۲۳ رونمایی کرده که به واسطه قیمت مناسبی که دارد، بسیار معروف شده است.

اکستر ۲۰۲۳ دارای یک پیشرانه چهارسیلندر بنزینی با حجم ۱.۲ لیتر و تکنولوژی TGDI بوده که توانایی تولید حداکثر ۸۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۱۴ نیوتن‌متر گشتاور را داراست.

قدرت تولیدی پیشرانه از طریق گیربکس پنج سرعته دستی و یا گیربکس AMT (دستی خودکار) به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

این خودرو در رده کراس‌اوورهای کامپکت قرار می‌گیرد که طبق اخبار منتشر شده برپایه پلتفرم هیوندای آئورا تهیه و تولید شده است.

در بخش مشخصات فنی، با پیشرانه خوب و پرقدرتی طرف نیستیم، اما این نکته نباید فراموش شود که اکستر ۲۰۲۳ یک خودروی اقتصادی با قیمت بسیار مناسب برای بازار هند است.

مشخصات ظاهری

قیمت هیوندای اکستر ۲۰۲۳

در بخش طراحی ظاهری این کراس‌اوور کره‌ای- هندی، شمارا یاد هیوندای کسپر می‌اندازد. چرا که از لحاظ ظاهری شباهت‌های بسیاری با این خودرو داشته و به احتمال زیاد، ابعادی مشابه با کسپر خواهد داشت.

طراحی اکستر ۲۰۲۳ به‌صورت کلی جعبه‌ای و با خطوط شکسته بوده که ظاهر متفاوتی دارد. چراغ‌های دی‌لایت شبیه به حرف انگلیسی H طراحی شده که ظاهر جذابی به بخش جلویی خودرو می‌بخشد.

در نمای جانبی با رینگ‌های آلومینیومی زیبایی روبه‌رو می‌شویم که برای خودروی اقتصادی قابل قبول است.

طبق تصاویر غیر رسمی منتشر شده از اکستر ۲۰۲۳ در فضای مجازی، نمای پشتی خودرو طرح جالبی ندارد. اما شرکت هیوندای تلاش کرده هماهنگی بخش جلو و پشتی خودرو را حفظ کند و به‌همین دلیل چراغ‌های ترمز عقب دقیقا همانند جلو، شبیه به حرف H درآمده است.

طراحی داخلی

قیمت هیوندای اکستر ۲۰۲۳

اکستر ۲۰۲۳ اخیرا معرفی شده و از نمای داخلی آن، تنها چند عکس کامپیوتری منتشر شده است؛ بنابراین در این باره نمی‌توان اظهار نظر کرد. اما طبق اطلاعات منتشر شده، خودرو مجهز به نمایشگر ۸ اینچی و پشت‌آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی خواهد بود.

آپشن‌ها و امکانات

اکستر ۲۰۲۳ هرچند که یک خودروی اقتصادی بوده، اما کمپانی هیوندای محصولی به‌روز و آپشنال را روانه بازار هند کرده است؛ بنابراین جای تعجب ندارد که آپشن‌هایی همچون وایرلس شارژر، ایربگ‌های جانبی جلو و پرده‌ای، دوربین دنده عقب، نورپردازی داخلی ورود و استارت بدون کلید و سقف سانروف در اکستر ۲۰۲۳ مشاهده کنیم.

قیمت هیوندای اکستر ۲۰۲۳

همان‌طور که اشاره شد، این کراس‌اوور کره‌ای- هندی مخصوص بازار هند تولید شده. اما به‌دلیل قیمت بسیار معقولی که دارد می‌توان آن را یکی از بهترین گزینه‌ها جهت مذاکره و واردات قرار داد.

اکستر ۲۰۲۳ در بازار هند با تیپ‌های مختلفی که دارد، از قیمت شش میلیون تا ۱۰ میلیون روپیه به فروش خواهد رسید. با نرخ تبدیل روپیه به دلار و دلار به ریال، قیمت فروش این خودرو در بازار هند ۳۸۷ میلیون تومان خواهد شد.

البته باید درنظر داشت که قیمت فوق براساس تبدیل نرخ‌های ارز و صرفا برای بازار هند به دست آمده است و اگر قرار به واردات آن باشد، با هزینه‌های گمرکی، هزینه حمل و نقل، مالیات و… قیمت آن افزایش خواهد داشت.

اما اگر قرار به مقایسه باشد، خودروی پژو ۲۰۶ تیپ دو که در داخل کشور تولید می‌شود، طراحی و تولید آن مربوط به حدود ۲۰ سال پیش بوده، اما در ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در بازار به قیمت ۵۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو علی‌رغم حجم موتور بالاتر، پیشرانه‌ای ضعیف‌تر از اکستر ۲۰۲۳ داشته و از هر لحاظی پایین‌تر از این خودرو قرار می‌گیرد.

سوالی که مطرح می‌شود این است، مشکل خودروسازی کشور چیست که نمی‌توان خودرویی اقتصادی تولید کرد که اکثر قشر جامعه توانایی خرید داشته باشند؟ آیا مسئله فقط تحریم است یا معضل اصلی چیز دیگری است؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها