۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
 اخراج کارگران آسان می‌شود؟/ جواب وزیر را بخوانید

وزیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بندهای لایحه اصلاح قانون کار، در حال حاضر ایده‌هایی هستند که مطرح می‌شوند، چیزی که تبدیل به قانون و ابلاغ شد، ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

ایلنا: صولت مرتضوی درباره اصلاح قانون کار و پیشنهاداتی که در این اصلاحیه مطرح شده است و بندی مطرح می‌کند «اخراج کارگران درصورت بروز تخلفات انضباطی تسهیل خواهد شد» و نگرانی‌ها در مورد تسهیل اخراج کارگران به بهانه‌های مختلف، گفت: این پیشنهادات، پیشنهادات اولیه است؛ چند موضوع اساس کار ماست؛ نخست ثبات شغلی کارگران که مهم‌ترین موضوع است، دوم پرهیز از استفاده‌های غیرقانونی و ظلم در حق کارگر.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونق تولید و رعایت حقوق کارفرما را از دیگر موارد مهم و سیاست‌های کلان وزارتخانه متبوعش عنوان کرد و گفت: ان‌شاءالله در همین چارچوب حرکت می‌کنیم. 

وی تاکید کرد: البته هر طرحی که ارائه می‌شود، قطعا در کمیسیون بررسی می‌شود حک و اصلاح می‌شود به دولت می‌آید و حک و اصلاح‌تر می‌شود و به مجلس می‌رود، آنجا هم بررسی می‌شود و آن چیزی ملاک عمل خواهد شد که به تصویب مجلس برسد. 

مرتضوی اظهار داشت: در حال حاضر این بندها ایده‌هایی هستند که مطرح می‌شوند، چیزی که تبدیل به قانون و ابلاغ شد، ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص حمایت دولت از کارگران در اصلاح قانون کار گفت: مهم‌ترین نگاه دولت ثبات شغلی و رعایت حقوق کارگر است و در عین حال حقوق کارفرمایان هم باید رعایت شود. رشد و رونق تولید و افزایش بهره‌وری هم باید مدنظر قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بند دیگر این اصلاحیه مبنی بر این‌که اگر کارگری ۴ سال قرارداد موقت داشته باشد کارفرما باید آن را قطعی کند، اظهار داشت: قرارداد موقت حداکثر باید ۴ سال باشد نه این‌که بگویم اگر ۴ سال قرارداد داشت بعد از آن باید قطعی شود. حداکثر قرارداد موقت نمی‌تواند بیشتر از ۴ سال باشد، اگر قراردادی مثلا بعد از ۲ سال دائم شد، ما ممنون می‌شویم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها