۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
زنان از مردان سبقت گرفتند/ کدام استان بیشتر حاجی دارد؟

امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشورمان عازم سرزمین وحی می‌شوند اما بیشترین و کمترین زائر حج ۱۴۰۲ متعلق به کدام استان‌هاست؟

تسنیم: امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی از ۲۱ ایستگاه پروازی برای برگزاری مناسک حج، راهی سرزمین وحی می‌شوند. از بامداد امروز اعزام کاروان‌ها کلید خورد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است طی یک ماه عملیات اعزام زائران به سرانجام برسد.

در این مدت ۱۲۵ هواپیما عملیات اعزام زائرین بیت‌الله الحرام را انجام می‌دهند و سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری نیز همه امکانات لازم را فراهم کرده‌اند و نیروهای ستادی و عملیاتی در شهرهای مکه و مدینه مستقر و آماده استقبال از زائران هستند.

سرانه ودیعه‌گذاری متقاضیان در دهه ۸۰ مهمترین عامل در تعیین سهمیه و اعزام زائران در هر استان است؛ بر این اساس بیشترین اعزام زائر به ترتیب مربوط به استان تهران با ۱۲ هزار و ۴۵۰ نفر، خراسان رضوی با ۹ هزار و ۸۴۵ نفر و استان اصفهان با ۷ هزار و ۳۰۰ نفر است.

کمترین تعداد زائر اعزامی نیز به ترتیب متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۱۵ نفر، استان ایلام با ۱۳۵ نفر و چهارمحال و بختیاری با ۳۶۰ نفر است.

خردسال‌ترین و مسن‌ترین زائر ثبت‌نامی حج تمتع امسال نیز یک نوزاد ۹ ماهه از کرمان به نام فریما شاهی و یک مرد ۱۱۱ ساله از کردستان است. ۵۴ درصد زائران را بانوان تشکیل داده‌اند و ۱۲ درصد حجاج اعزامی در سال جاری نیز اهل سنت هستند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها