۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
چگونه برای افزایش حقوق مذاکره کنیم؟

فردای اقتصاد: در دورانی که وضعیت کلی اقتصاد بد است، درخواست افزایش حقوق می‌تواند حتی سخت‌تر از حد معمول باشد. افزایش شانس موفقیت، به آمادگی شما برای این کار و زمان درخواستتان بستگی دارد. نشریه هاروارد بیزنس ری ویو، چند توصیه دارد که به شما کمک می‌کند به نتیجه دلخواه برسید.

از خود بپرسید: چرا من مستحق این افزایش حقوق هستم؟ شاید تیم شما کم کار باشد و مدیرتان گفته باشد که می‌خواهد شما را حفظ کند، یا بازخورد عالی در مورد رشد خود دریافت کرده‌اید. یا شاید به تازگی متوجه شده‌اید که در مقایسه با همکاران خود دستمزد کمتری دریافت می‌کنید. در هر صورت، مشخص کنید چه چیزی باعث درخواست شما می‌شود.

داده‌ها را برای به اشتراک گذاشتن با رئیس خود آماده کنید. بازخورد مثبت در مورد کار خود را همراه با هر معیار کمی یا کیفی که ارزش شما را برای سازمان نشان می‌ دهد، مستند کنید. همچنین ممکن است بخواهید به وب سایت‌هایی در مورد میزان دستمزد مشاغل مانند Payscale و Salary.com نگاهی بیندازید تا درک درستی از نرخ بازار برای نقشی مانند شغل شما داشته باشید.

دلسوزانه و واضح بپرسید. مکالمه را با اذعان به اینکه ممکن است زمان سختی برای سازمان باشد، شروع کنید، سپس درخواست خود را مطرح کنید. مناسب است که نسبت به موقعیت مدیر خود دلسوزی نشان دهید - اما برای دفاع از خود عذرخواهی نکنید.

برای نتایج مختلف آماده باشید. اگر افزایش پیشنهادی آنها کمتر از آن چیزی است که شما انتظار دارید یا خواسته‌اید، مذاکره کنید. اگر مدیرتان می‌گوید که شرکت اصلاً نمی‌تواند افزایش حقوق شما را در نظر بگیرد، از او بپرسید که آیا می‌خواهد در عرض سه تا شش ماه آینده دوباره این گفتگو را بررسی کند.

منبع: HBR

نویسنده: شانا هوکینگ

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار