۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
فیسبوک وارد فضای NFT شد

متا اعلام کرده به کاربران فیس بوک امکان ارسال NFT و اتصال کیف پول‌ها را می‌دهد.

فردای اقتصاد: متا اعلام کرده است که تمامی کاربران فیس بوک می‌توانند NFT‌ها را پست کرده و در پروفایل خود نمایش دهند. کاربران همچنین می‌توانند کیف پول خود را به فیس بوک و اینستاگرام متصل کنند تا NFT‌های خود را به اشتراک بگذارند.

متا اعلام کرده است که فیس بوک اکنون از NFT‌ها پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند مجموعه‌های دیجیتالی خود را در پلت فرم رسانه‌های اجتماعی پست کنند. این غول رسانه‌های اجتماعی قبلاً به کاربران اجازه می‌داد تا NFT‌ها را در اینستاگرام پست کنند، اما تا کنون عملکرد NFT را در فیس بوک ایجاد نکرده بود.

کاربران می‌توانند کیف پول‌های خود مانند متامسک MetaMask، تراست ‌ولت Trust Wallet و کوین بیس ولت Coinbase Wallet را برای نمایش NFT در هر دو پلتفرم متصل کنند. شبکه‌های پشتیبانی شده عبارتند از اتریوم، پلیگون و فلو. متا در مورد اضافه شدن این امکانات در فیس بوک گفت: «ما این امکان را به مردم می‌دهیم که کلکسیون‌های دیجیتالی را در فیسبوک و اینستاگرام پست کنند. افراد می‌توانند کیف پول دیجیتال خود را به هر یک از برنامه‌ها متصل کرده و به این صورت کلکسیون‌های دیجیتال خود را به اشتراک بگذارند. هیچ هزینه‌ای برای ارسال یا اشتراک‌گذاری NFT وجود ندارد.

 شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه این شرکت قصد دارد بازار NFT خود را راه‌اندازی کند، اما هنوز خبری در جهت رد و یا تایید آن به شکل رسمی منتشر نشده است.

متا قبلاً به تعداد از کاربران منتخب اجازه داده بود که NFTها را در پروفایل‌های خود در زیر مجموعه کلکسیون‌های دیجیتال نمایش دهند. درحال‌حاضر امکان واکنش به این NFTها با لایک و کامنت وجود دارد.

علی‌رغم اینکه درحال‌حاضر در زمستان کریپتویی به سر می‌بریم، اما متا مصرانه به ایجاد زمینه‌ای برای ارائه NFTها ادامه داد. استفان کسریل، رئیس بخش فین‌تک متا، در مصاحبه‌ای گفت که این طرح به دلیل رکود بازار تغییر نکرده است و همچنان شرکت قصد خدمت به سازندگان NFT دارد.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل این شرکت، توجه ویژه‌ای بر متاورس داشته و عمده فعالیت آینده متا را بر روی این زمینه متمرکز کرده است. هرچند که در این راستا تلاش‌های متعددی برای تحقیق و توسعه صورت گرفته است اما به وضعیت تجاری شرکت ضربه زیادی زده است.

متا برای اپلیکیشن Horizon Worlds خود که در فرانسه و اسپانیا راه‌اندازی شد، مورد انتقادات زیادی قرار گرفت. بیشتر این انتقادات به گرافیک به کارگرفته شده در این برنامه متاورسی بود. در پاسخ به این انتقادات، زاکربرگ قول داد که به‌روزرسانی‌های گرافیکی بزرگی به زودی ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار