۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
تهرانی‌ها امسال چقدر صدقه دادند؟

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ۸۲ هزار و ۲۷۶ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان وجود دارد، گفت: مبلغ درآمدی صدقات در ۵ ماهه سال جاری ۲۳ میلیارد تومان بوده است.

سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در نشستی خبری با اشاره به اینکه ۸۲ هزار و ۲۷۶ خانوار (۱۴۲ هزار و ۴۶۳ نفر) در استان تهران تحت پوشش کمیته امداد استان تهران وجود دارد (حدود ۲ درصد جمعیت خانواری استان)، گفت: ۷۳ هزار و ۲۵۲ خانوار معیشت بگیر هستند.  

وی افزود: به خانواده یک نفره ۴۲۰ هزار تومان، خانواده دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، خانواده سه نفره ۸۴۰ هزار تومان، خانواده چهار نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و خانواده پنج نفر به بالا یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.  

۱۰۰۰ مرکز نیکوکاری در استان تهران وجود دارد

پرپنچی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۰۰۰ مرکز نیکوکاری در استان وجود دارد، یادآور شد: این مراکز نیز کمک‌هایی را به جامعه هدف ارائه می‌کنند.  

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ۹۰۲۴ خانوار مددجوی تک خدمتی تحت پوشش کمیته امداد استان تهران وجود دارد، اظهار کرد: بالغ بر ۸۰ درصد از افراد تحت پوشش زنان سرپرست خانوار هستند.  

وی بیان کرد: از میان خانوارهای تحت پوشش، ۸۷۸۶ خانوار دارای سرپرست سالمند و ۲۳۱۶ خانوار دارای سرپرست زندانی هستند.

پرپنچی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون به ۲۴۳ نفر در زمینه امر ازدواج کمک شده است. همچنین ۴۰۸۷ خانوار دارای بیمه های اجتماعی هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در ادامه به وضعیت حوزه مشارکتهای مردمی پرداخت و افزود: آنچه که آمارهای حوزه مشارکتهای مردمی نشان می‌دهد حکایت از این دارد که تعداد ایتام تحت پوشش ۵۵۲۰ نفر و تعداد محسنین ۱۷ هزار و ۱۱۷ نفر است.

به گفته وی، ۸۷ هزار و ۱۵۴ حامی از خانواده‌های ایتام و محسنین حمایت می‌کنند که حدود ۹۷ میلیارد تومان کمک‌های ۵ ماهه سال جاری بوده که از طریق اکرام و محسنین به خانواده‌ها کمک شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ۳۲۰ هزار و ۸۴۴ صندوق صدقات در استان وجود دارد، گفت: مبلغ درآمدی صدقات در ۵ ماهه سال جاری ۲۳ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: البته ۷۱۴ مرکز نیکوکاری و تشکلهای مردمی فعال نیز وجود دارد، گفت: درآمد آنها حدود ۶۲۸ میلیارد بوده است که به جامعه هدف (نیازمندان تحت پوشش خود و نیازمندان تحت پوشش امداد) خدمات ارائه کردند.

وی درخصوص اطعام مهدوی نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و اظهار کرد: در سال جاری ۲ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۵۸۰ پرس غذای گرم میان نیازمندان به ارزش ۲۷۹ میلیاردتومان توزیع شد. همچنین یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۱۹۳ مورد افطاری ساده و ۲۱۹ هزار و ۵۷۷ بسته غذایی توزیع شد.

پرداخت ۱۴۳ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزایی 

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در خصوص عملکرد معاونت خودکفایی و اشتغال طی ۵ ماه گذشته بیان کرد: از ۱۵ هزار و ۳۲۴ خانوار در زمینه طرح‌های اشتغال حمایت شده‌اند. تاکنون ۱۴۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و ۲۷۷ مورد کاریابی صورت گرفته است.

به گفته پرپنچی، ۴۵۱ خانوار در طول سال خودکفا شده‌اند. همچنین ۷۰۷۲ نفر آموزش دیدند.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰۰ مورد فرصت شغلی وجود دارد که جامعه هدف می‌توانند استفاده کنند، گفت: در بحث اشتغال سقف وام ۱۰۰ میلیون بوده که به ۳۰۰ میلیون ارتقاء پیدا خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در زمینه اقدامات فرهنگی نیز یادآور شد: ۲۰ هزار و ۷۷۰ دانش آموز و ۱۵۲۶ دانشجو تحت پوشش داریم.

پرپنچی خاطرنشان کرد: ۴۰۶۰ نفر از اردوی تخصصی و زیارتی و ۷۱۵۴ نفر از مشاوره و روان درمانی استفاده کردند.

وی با اشاره به عملکرد حوزه مسکن و ساختمان در ۵ ماهه اخیر توضیح داد: این نهاد برای خرید ۱۷ واحد و احداث ۲ واحد مسکن مددجویان کمک کرده است. همچنین برای ۱۹۸ واحد تعمیر و تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان اقدام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران همچنین از توزیع ۲۰ هزار بسته لوازم التحریر میان دانش آموزان با کمک حامی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه صندوق امداد ولایت یکی از فعالیتهای اثربخش کمیته امداد است، تصریح کرد: در این زمینه ۵۳۵۵ مورد وام کارگشایی امدادی پرداخت شده است.

منبع: ایسنا

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها