۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
خبر مهم درباره پروازهای اربعین

مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی گفت: پروازهای اربعین این شرکت از سایر فرودگاه ها انجام نمی شود و مسافران فقط از فرودگاه حضرت امام به عتبات اعزام خواهند شد.

حسام قربانعلی مدیر کل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران درباره جزئیات فروش بلیت پروازهای اربعین اظهار داشت: فروش بلیت اربعین از شنبه ۱۲ شهریورماه با قیمت رفت و برگشت ۶ میلیون تومان آغاز می‌شود.

وی افزود: براساس دستور وزیر راه و شهرسازی تاریخ انجام پروازهای اربعین که قبلاً ۲۰ شهریور بود به ۱۵ شهریور تغییر کرد.

قربانعلی تصریح کرد: گروه‌های بیشتر از ۹ نفر برای ثبت اطلاعات و خرید بلیت باید به ادارات مرکزی هما در ابتدای فرودگاه مهرآباد مراجعه کنند. فروش حضوری بلیت صرفاً در تهران بوده و در سایر استان‌ها، فروش بلیت اربعین نداریم.

مدیر کل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: متقاضیان ابتدا باید با شماره تلفن ۴۶۶۲۵۱۵۱ دفتر ارتباطات مردمی هما تماس گرفته و اسم گروه خود را اعلام کند. سپس برای آنها فایل اکسل ارسال شده تا مدارک و اسامی خود را در آن فایل بارگذاری کنند. اگر متقاضیان به فرآیند الکترونیکی تسلط نداشته باشند، به آنها زمان حضور اعلام شده و کار خرید بلیت و ثبت اطلاعات را حضوری انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: متقاضیان فردی و گروه‌های کمتر از ۹ نفر برای خرید بلیت باید به دفتر فروش هما در تقاطع خیابان نجات الهی با انقلاب مراجعه کنند.

نرخ کنسلی بلیت اربعین

قربانعلی نرخ فروش بلیت افراد بزرگسال را ۶ میلیون تومان و زیر ۱۲ سال را همین قیمت عنوان کرد و فقط برای نوزاد قیمت بلیت ۱۰ درصد قیمت خام بلیت بزرگسالان بوده که کمتر از ۶۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

وی تأکید کرد: نرخ عدم حضور در پرواز ۵۰ درصد قیمت بلیت بوده و ۵۰ درصد مابقی به مسافر مسترد می‌شود. نرخ کنسلی نیز در صورت اعلام از سوی مسافر ۱۰ درصد بوده و ۹۰ درصد بلیت به مسافران برگشت داده خواهد شد.

مدیر کل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: مقدار بار مجاز برای هر فرد ۳۰ کیلوگرم است. ایران ایر در این بازه زمانی ۱۵ هزار زائر را جابجا خواهد کرد. امکان استرداد بلیت از همه دفاتر هما وجود دارد اما خرید صرفاً از دو دفتر مرکزی و خیابان نجات الهی است.

قربانعلی درخصوص خرید از وب سایت ایران ایر، اظهار داشت: همه مسافران می‌توانند با مراجعه به وب سایت ایران ایر، بلیت مورد نظر را خریداری کنند اما پرواز صرفاً از فرودگاه امام خمینی خواهد بود و ایران ایر از سایر فرودگاه‌ها در ایام اربعین پروازی به نجف و یا بغداد نخواهد داشت. مسافران سایر شهرها می‌توانند به تهران مراجعه کرده و از فرودگاه امام خمینی عازم عتبات شوند.

وی افزود: در پی برخی حوادث عراق، ایران ایر تا ۵ سپتامبر (دوشنبه هفته آینده) تمام پروازها را کنسل کرده بود اما به دنبال آن هستیم که برای سه روز شنبه، یکشنبه و دوشنبه، پروازهای کنسل شده به نجف را مجدداً فعال کنیم. ولی امروز و فردا ایران ایر پروازی به فرودگاه‌های عراق ندارد.

منبع: روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها