۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸
پیش بینی قیمت دلار با توجه به اتفاقات برجامی اخیر

درباره پیش بینی قیمت دلار در آینده نزدیک، سناریوهای مختلفی وجود دارد که هرکدام به اتفاقات متفاوتی وابسته است. یکی از مهمترین تحولات می‌تواند احیای برجام باشد که در کاهش چشمگیر نرخ ارز به‌خصوص در کوتاه مدت تاثیر مهمی خواهد داشت.

فردای اقتصاد: برای پیش بینی قیمت دلار باید بدانیم که به عقیده کارشناسان، احیای برجام همچنان پس از انتخابات کنگره آمریکا که در آبان‌ماه برگزار می‌شود، امکان‌پذیر است و به همین دلیل احتمال توقف رشد قیمت دلار و عدم عبور آن از قله تاریخی ۳۳ هزار تومان همچنان وجود دارد.
به عقیده معامله‌گران تکنیکال دلار در کوتاه‌مدت در حوالی دو سقف پیشین خود یعنی محدوده ۳۲ و ۳۳ هزار تومان با مقاومت مواجه خواهد شد.

اما در همین شرایط، اظهارات چهارشنبه گذشته علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی درباره وجود مازاد عرضه در بازار حواله‌های ارزی، این سوال را در ذهن برخی فعالان بازار پررنگ کرده که اگر قیمت دلار با وجود مازاد عرضه در حال رشد است پس در صورت محدود شدن جریان دلارهای نفتی در چه سطحی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که قیمت دلار در هفته گذشته حدود ۵ درصد و در یک ماه اخیر حدود ۱۱.۵ درصد رشد داشته است. به عبارت دیگر ریزش قیمت دلار که از اواسط مرداد و به دلیل ازسرگیری مذاکرات احیای برجام در وین، آغاز شده بود، نه تنها متوقف شد بلکه به نقطه سابق خود بازگذشته است.

جزئیات بیشتر درباره نوسان قیمت دلار: متهم صعود دلار به سقف ۱.۵ ماهه

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار