۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
بانک مرکزی چقدر رمزربال تولید کرد؟

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

فردای اقتصاد: بورس روز چهارشنبه متعادل و منفی بود. به طوری که شاخص کل افت ۴،۰۴۷ واحدی (معادل ۰.۲۹ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۰۹ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد به ۲،۴۸۵ هزار میلیارد تومان رسید. در بین صنایع فلزات اساسی، خودرو و قطعات و شیمیایی و در بین نمادها پالایش، وسالت و خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

حدود ۱ ۳۳ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای کزغالح و فگسترح بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای آسیاتک و خساپا داشتند.

رئیس بانک مرکزی: تا الان به مبلغ یک میلیارد تومان رمزریال تولید شده و بین تعداد محدودی توزیع شده است. در دو بانک ملی و ملت این کار انجام می‌شود و دو فروشگاه برای استفاده تعیین شده است.

دیگینتی پرایم روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ در بورس کالا عرضه خواهد شد. قیمت پایه دیگنیتی پرایم مشکی و سفید در این نوبت فروش بورس کالا، ۸ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال تعیین شده است. 

معاون بهره برداری سازمان اموال تملیکی گفت، بیش از ۷۷۶ میلیارد تومان انواع ماشین آلات، لوازم الکترونیکی، خودرو و موتورسیکلت، تجهیزات پزشکی و پوشاک در مزایده ۲۶۰ این سازمان به فروش می‌رسد. 

بر اساس اعلام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، از این پس دانشجویان دکتری حرفه‌ ای، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی باید به ازای هر سال تحصیلی ۱۵۰ میلیون تومان و دانشجویان کارشناسی علوم پزشکی هم به ازای هر سال ۶۰ میلیون وثیقه برای خروج از کشور تهیه کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور: زمینه ثبت‌نام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در سامانه مؤدیان آغاز شده است و این شرکت‌ها باید از آبان صورت‌حساب‌های الکترونیکی صادر و ارسال کنند.

مدیرعامل توانیر: قرارداد نصب ۴.۵ میلیون کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف امضا شده و این طرح اکنون در دست اجرا قرار دارد که بر اساس آن می‌توان با ارزیابی مصرف نسبت به قطع برق مشترکان پرمصرف‌ اقدام کرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی: طبق آمار وزارت نفت، تکمیل پروژه های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی نیازمند ۱۸۰ میلیارد دلار منابع مالی است و تامین این میزان منابع مالی، تنها از داخل کشور امکان‌ پذیر نخواهد بود. اما حتما می‌ توان بخشی از این منابع را از طریق بازار سرمایه تامین کرد.

رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت: سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد. احتمالا واریز سهام عدالت طی ۲ مرحله، مثلا انتهای پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان ۱۴۰۱ پرداخت شود. 

بر اساس جدید ترین اعلام بانک مرکزی نرخ سود بین بانکی مجددا در مرز ۲۱درصد قرار گرفت.

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا: ما در بن‌بست هستیم از این لحاظ که ایران در آخرین دور مذاکرات پاسخ بسیار سرسختانه‌ای به ما داد که برای ما قابل قبول نبود. 

لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در تداوم اتهامات و ادعاهای بی اساس علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران اذعان کرد واشنگتن به فشارهایش علیه ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه خواهد داد. سفیر آمریکا در سازمان ملل همچنین اعلام کرد در حال حاضر تا آنجا که اطلاع دارم،  نشستی در حاشیه نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل برای گفتگو درباره توافق هسته ای در نیویورک برنامه ریزی نشده است.

«رابرت مالی» و وزیر خارجه عمان درباره ایران گفتگو کردند.

رئیسی در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره گفت که گرفتن تصمیم نهایی برای رسیدن به توافق هسته‌ای به عهده آمریکا است.

پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: معتقدیم تا زمانی که بازگشت متقابل به برجام در راستای منافع ملی واشنگتن باشد، احیای آن را پیگیری می‌کنیم. اختلاف ها و شکافهایی میان ایران و آمریکا و دیگر اعضای گروه ۱+۵ همچنان وجود دارد. از زمان پاسخ های ایران، این شکاف‌ها همچنان پابرجا است. پاسخ های ایران ما در جایگاهی قرار نداد که توافق را به نتیجه برسانیم.

گانتس وزیر جنگ اسرائیل: توافق هسته‌ای ایران، مسدود شده است.

عضویت ایران در سازمان شانگهای رسما اعلام شد.

سازمان همکاری شانگهای در بیانیه پایانی خود در ازبکستان، خواستار اجرای کامل توافق هسته‌ای ایران توسط تمام طرف‌ها شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار