۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
ترفند کلاهبرداران با لوازم التحریر ارزان

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب شهروندان با ترفند فروش لوازم تحریر ارزان قیمت خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: شخصی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد حدود پانصد میلیون ریال به‌طور غیرمجاز از حساب بانکی ایشان برداشت شده است، در همین خصوص پرونده اولیه تشکیل گردید.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد با یک سایت فروش لوازم تحریر در فضای مجازی برخورد کردم که با قیمت پایین‌تر از بازار اقدام به فروش می‌کرد، وسوسه شدم و جهت خرید از طریق درگاه بانکی موجود در داخل سایت اقدام کردم و پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از لحظاتی تمام موجودی حساب بانکی ام خالی شد.

وی افزود: بلافاصله پس از اخذ اظهارات شاکی موضوع در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات پرونده آغاز شد و کارشناسان پلیس فتا با بهره گیری از روش‌های علمی و سایبری موفق به شناسایی مجرم و دستیابی به اطلاعات هویتی وی شده و متوجه شدند سارق با ایجاد یک سایت جعلی فروش لوازم تحریر در آستانه بازگشایی مدارس و ایجاد درگاه جعلی اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی مراجعه‌کنندگان می‌کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از محرز شدن هویت مجرم برای پلیس و جمع آوری مستندات کامل و جامع، پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و پس از تشریفات قضائی متهم در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

گودرزی بیان کرد: این شیاد اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا لب به اعتراف گشود و اظهارکرد با راه‌اندازی یک سایت فروش لوازم تحریر و یک درگاه جعلی از بیش از ۱۹ نفر از شهروندان بیش از پنج میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات اغواکننده فضای مجازی را نخورند و آگاه باشند ارزانی بی‌دلیل می‌تواند یکی از ترفندهای مجرمین اینترنتی باشد، جهت ورود به اینترنت بانک خود نیز حتی المقدور از سرچ در موتورهای جست‌وجوگر خودداری نمایند و حتماً از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل کرده و هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسcyberpolice.ir به صورت آنلاین با کارشناسان ما در میان بگذارند.

منبع: مهر

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها