۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
بازدهی مطلوب شرکت های فعال کشاورزی درعمان

شرکت های فعال بخش کشاورزی عمان به سمت توسعه کشاورزی هوشمند روی آورده اند.

بخش کشاورزی دو درصد از جی دی پی ٨٥ میلیارد دلاری عمان را تشکیل می دهد و با نرخ سالانه  ٧درصد و با هدف توسعه کشاورزی هوشمند (مدرن و پایدار) در حال رشد است.

در سند ملی چشم انداز ٢٠٤٠ سهم ٥ درصد؜ برای بخش کشاورزی دیده شده از همین رو مرجع سرمایه گذاری عمان (OIA) و صندوقهای تخصصی AFDF و AFDC سرمایه گذاری دولتی، خصوصی و مشارکتی (PPP) در این بخش را تسهیل و ساپورت می کنند. برند لبنی مزون که به سرعت جای الروابی و المراعی را در بازار گرفت، و گوجه و خیار و هندوانه و … گلخانه ای محلی که جایگزین واردات از کشورهای همسایه شد نمونه و نتیجه همین سیاست ها و حمایت ها است.  

هم اکنون توجه پول های بزرگ به سرمایه گذاری در طیور و شیلات و محصولات پروتیینی جلب می شود. کشت و تولید دانه های روغنی و صادرات آن از دیگر فرصت هایی است که به تازگی مورد توجه سرمایه گذارها قرار گرفته است.

کشور عمان از سرزمین وسیعی برخوردار و برخی مناطق شرقی مرکزی و جنوبی آن دارای آب و حاصلخیز و مناسب پروژه های کلان کشاورزی است و دولت نیز تحت شرایطی زمین در اختیار سرمایه گذار قرار می دهد و سرمایه گذاری در این بخش (ایجاد زیرساخت، فناوری، تولید محصول) را ساپورت می کند. قانون حمایت از تولید داخلی نیز دولت و شرکتهای دولتی را ملزم به خرید تولیدات داخلی می کند. از طرف دیگر عمان با کشورهای حوزه خلیج فارس (GCCs)، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و آسیایی توافقنامه تجارت آزاد دارد که تولید (همه یا بخشی از پروسه تولید از جمله بسته بندی و برندینگ) با هدف صادرات را جذاب می کند.

بنابراین گزارش در بخش کارهای فن آورانه مربوط به صنایع کشاورزی و محصولات غذایی supply management  و marketplace platform ،کشور عمان جای کار دارد.

انجام هرگونه فعالیت اقتصادی در عمان نیازمند ثبت شرکت است که بدون نیاز به شریک محلی و با مالکیت صددرصد خارجی قابل انجام است و امکان گرفتن اقامت و باز کردن حساب بانکی شخصی و شرکتی و جلب حمایت دولتی و اخذ اعتبار را فراهم می آورد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار