۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
واقعه هولوکاست از نگاه رئیسی

در بخشی از گفت‌وگوی خبرنگار شبکه سی.‌بی‌سی آمریکا از سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، درباره واقعه هولوکاست از او پرسیده شد.

ابراهیم رییسی درباره واقعه هولوکاست و کشته شدن شش میلیون یهودی نیز گفت: «مسئله تاریخی یک مسئله‌ای است که باید گذاشت کسانی که محقق و پژوهشگر هستند بررسی کنند. وقایع تاریخی را نمی‌شود از تاریخ حذف کرد. باید اجازه داد محققان و پژوهشگران این موضوعات را بررسی کنند. اما آیا اینکه در اروپا بگویند هر کس درباره هولوکاست تحقیق کند ما او را در دادگاه محکوم می‌کنیم، درست است؟ آیا این روش برخورد با تحقیق، پژوهش، علم‌افزایی و معرفت‌افزایی، منافات ندارد؟ باید گذاشت محققین، پژوهشگران و تاریخ‌دانان این موضوع را بررسی کنند. در تاریخ در مورد یک واقعه‌ای ادعایی شده‌است، یک نشانه‌هایی هم وجود دارد برای اینکه این اتفاق واقع شده‌است. اگر این اتفاق در عالم وجود دارد بگذارند راجع به آن تحقیق و پژوهش انجام شود و درست برای تمام عصرها و نسل‌ها مشخص شود.

خبرنگار سی.بی.اس اما از رییس‌جمهور پرسید که نظر شخصی او در این زمینه را جویا شد که رییسی پاسخ داد: «سوالم این است که آیا جلوگیری از تحقیق و پژوهش نسبت به این قضیه کار درستی است؟ باید تحقیقات در این زمینه انجام شود و اجازه دهند نتیجه تحقیقات به مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقی و بیاید و مردم در این زمینه بدانند. هرچه تاریخ‌دان‌ها راجع به این قضیه نظر بدهند، نمی‌شود تاریخ را در این قضیه منکر شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha