۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
دو خبر درباره خودروهای وارداتی

امروز نحوه خرید خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک اعلام شد. همچنین با تصویب لایحه اصلاح ساماندهی خودرو، شرط اسقاط خودرو برای واردات کمی تغییر کرد.

فردای اقتصاد: قیمت خودروهای داخلی که طی روزهای گذشته نشانه‌هایی از صعود نشان داده بودند، با ثبات قیمت دلار در روز جاری دوباره با افت مواجه شدند.

شاخص قیمت خودروهای داخلی ۰.۱ درصد و شاخص قیمت خودروهای چینی ۰.۲ درصد کاهش یافتند.

از خودروهای با بیشترین افت قیمت امروز هایما S7 با ۵ میلیون تومان (۰.۶ درصد) کاهش بود. این خودرو اخیرا در بورس کالا نیز برای عموم عرضه شد؛ هر چند میزان تقاضا برای آن کمتر از ظرفیت عرضه بود. ام‌وی‌ام X22 نیز با ۵ میلیون تومان کاهش (معادل ۰.۹ درصد) بیشترین تغییر قیمت امروز را ثبت کرد.

تصویب لایحه اصلاح ساماندهی خودرو

امروز لایحه دو فوریتی اصلاح قانون ساماندهی خودرو توسط نمایندگان مجلس بررسی و با ۱۶۳ رای موافق، ۲۷ رای مخالف و ۷ رای ممتنع، تصویب شد. لازم به ذکر است شرط لزوم اسقاط خودرو برای شماره‌گذاری خودروهای وارداتی در این اصلاحیه تغییر کرده و اندکی تسهیل شده است.

طبق طرح تصویب‌شده، در صورت کافی نبودن تعداد خودرو یا موتورسیکلت برای اسقاط و اختلال در روند تولید یا عرضه، با تشخیص وزارت صمت، تولیدکنندگان و واردکنندگان می‌توانند با پرداخت یک درصد قیمت خودرو یا موتورسیکلت تولیدی یا وارداتی به صندوق ملی محیط زیست، مجوز شماره‌گذاری دریافت کنند. منابع حاصل‌شده صرف پرداخت تسهیلات بانکی یا کمک‌های بلاعوض به متقاضیان اسقاط خودرو یا موتورسیکلت فرسوده خواهد شد.

نحوه خرید خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک اعلام شد

۱۰۶۲ خودروی رسوبی وارداتی شامل ۶۲ دستگاه لکسوس، ۴۵۹ دستگاه از خانواده هیوندا، ۱۵۴ دستگاه تویوتا، ۴۳ دستگاه پورشه، ۱۸۲ دستگاه کیا، ۱۵۲ دستگاه بی ام و، ۸ دستگاه بنز، یک دستگاه ولوو و یک دستگاه بی‌نام به مزایده گذاشته خواهد شد.

با توجه به اینکه مزایده به صورت الکترونیکی است، افرادی که قصد مشارکت در مزایده را دارند باید در سامانه ستادیران ثبت‌نام کرده و برای گواهی امضای الکترونیک اقدام کنند. سپس می‌توانند نوع خودرو را انتخاب کنند. مشخصات فنی خودروها، اینکه در کدام شهر و بندر قرار دارند از چهارشنبه ۶ مهرماه روی سایت اموال تملیکی قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار