۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
موافقت آمریکا با لغو تحریم ماهواره ایلان ماسک؟

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

بورس روز گذشته متعادل و منفی بود. به طوری که شاخص کل افت ۶،۷۶۱ واحدی (معادل ۰.۴۹ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۵۸ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد به ۲،۴۴۹ هزار میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو و قطعات،فلزات اساسی و شیمیایی و در بین نمادها خاور، حکشتی و خکاوه بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

حدود ۱۷۶ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای ودانا و مادیراح بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای بپاس و خصدرا داشتند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: تعداد دارو های تحت پوشش بیمه‌ای نزدیک دو هزار قلم است که داروهای ضروری است. مابقی داروها که نزدیک به ۴۰۰ قلم داروست از دو هفته آینده به تدریج تحت پوشش بیمه‌ها قرار می‌گیرند.

تهران و مسکو تفاهم کردند که به‌زودی معادل ۶ میلیون متر مکعب در روز گاز از روسیه سوآپ شود تا از جنوب ایران در قالب گاز مایع شده LNG صادر شود. همچنین قرار است ایران روزانه ۹ میلیون متر مکعب گاز روسیه را از طریق آذربایجان خریداری کند.

مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی: سود بین بانکی بر بورس تاثیری ندارد. 

براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، یک ملک دیگر متعلق به شهرداری تهران روز ۱۷ مهر (واقع در نیاوران تهران، خیابان باهنر) به متراژ ۱۶۴.۹۴ متر مربع در تالار املاک و مستغلات بورس کالا عرضه می شود. 

بازدهی اوراق خزانه‌داری دو ساله آمریکا برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ با تشدید چرخه انقباضی فدرال رزرو به حدود ۴ درصد رسیده است که در ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، حدود ساعت ۱۸ امروز به وقت تهران خواهد بود.

سالیوان گفت: اگر ایران آماده اجرای جدی تعهداتش باشد می‌توانیم به توافق دست پیدا کنیم.

در پی اعلام آمادگی ایلان ماسک برای درخواست معافیت از تحریم‌های مرتبط با ایران با هدف ارایٔه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در این کشور، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد صادرات برخی تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران ممکن است.

اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شدند

علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران با انریکه مورا، مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا در نیویورک دیدار می‌کنند.

روسای جمهور ایران و فرانسه دیروز برای اولین بار در نیویورک دیدار کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان با پارک جین، وزیر امورخارجه کره جنوبی، عبدالله بوجیب وزیر خارجه لبنان و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه به مجلس احضار شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار