۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
شگرد پوتین برای حمله دوباره به اوکراین

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، بسیج نسبی را اعلام کرد که به ارتش روسیه اجازه می‌دهد تا از حدود دو میلیون شهروند روسی ذخیره نظامی، نیروی جنگی خود در اوکراین را تکمیل کند.

ایرنا: ولادمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی تلویزیونی خود با مردم روسیه، در رابطه با جنگ اوکراین، بعد از گذشت حدود 210 روز از جنگ اوکراین، اعلام بسیج نسبی در سرتاسر روسیه کرد.

ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود در رابطه با بسیج نسبی گفت:

تنها شهروندانی که در حال حاضر ذخیره ارتش هستند و همه کسانی که در نیروهای مسلح خدمت کرده‌اند، و همچنین دارای تخصص‌های خاص نظامی و تجربه مرتبط با نظامی و نظامی‌گری هستند؛ مشمول خدمت سربازی می‌شوند.

پوتین درباره احتمال استفاده از تسلیحات هسته‌ای گفت: وقتی تمامیت ارضی کشور، سرزمین و مردم ما در معرض تهدید قرار می‌گیرد، از همه ابزارهای لازم برای حفاظت از آنها استفاده می‌کنیم.

پوتین عصبانی مدعی شد: "رژیم نئونازی" زلنسکی با کودتای مسلحانه قدرت را به دست آورد، او یک رئیس جمهور قانونی نیست.

من تصمیم حمله پیشگیرانه را گرفتم که هدف آن آزادسازی مناطق دونباس است، ما در مورد دفاع از سرزمین خود و روسیه صحبت می کنیم و غرب می خواهد کشور ما را نابود کند.

 کیف از مزدوران و سایر داوطلبان به رهبری ناتو استفاده می کند،  غرب خواهان صلح بین روسیه و اوکراین نیست.

من از دولت خواستم که به داوطلبانی که در دونباس می جنگند وضعیت قانونی بدهد.

پارلمان دونباس تصمیم به برگزاری رفراندوم گرفت و از ما حمایت خواستند تا در مورد سرنوشت مردم تصمیم بگیرند و ما از این تصمیم حمایت می کنیم.

بسیج نسبی را از امروز اعلام می کنیم ، اکثر مردم در مناطق تاریخی اوکراین نمی خواهند زیر بار نئونازی ها زندگی کنند.

ما از تصمیمات استقلال مناطق دونباس، زاپوروژیه و خرسون حمایت می کنیم،  دولت باید بودجه ای برای افزایش تولید تسلیحات فراهم کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها