۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
استارلینک در محاصره اطلاعات جعلی

به رغم وعده‌های ایلان ماسک کارشناسان معتقدند ارایه سرویس اینترنت ماهواره‌ای به کاربران ایرانی چالش‌های متعددی دارد در همین حال اطلاعات جعلی در این زمینه گسترش یافته است.

فردای اقتصاد - به رغم وعده‌های ایلان ماسک کارشناسان معتقدند ارایه سرویس اینترنت ماهواره‌ای به کاربران ایرانی چالش‌های متعددی دارد در همین حال خبرهای جعلی در این زمینه گسترش یافته است.

در روزهای اخیر توییت‌هایی که بین ایلان ماسک و کاربران ایرانی مبنی بر اتصال به اینترنت ماهواره‌ای و فراهم شدن بستر اتصال به ماهواره‌های استارلینک بسیار میان کاربران رد و بدل می‌شود و شاهد آن بودیم که وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های مربوط به توسعه اینترنت برای ایرانیان را برداشته است. ایلان ماسک هم در دو توییت وعده برقرار شدن امکان دسترسی ایرانیان به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را داده است.

یکی از موضوعاتی که این روزها بسیار میان کاربران مطرح می‌شود عکسی است که پس از این خبر منتشر شده است و مبنی بر آن تعداد نقاط متعددی در حال حاضر از سرویس استارلینک استفاده می‌کنند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت آن است که این عکس مربوط به سایت استارلینک نیست و برای سایت Satelitemap.space است و شما حتی در صورتی که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نداشته باشید، می‌توانید در این سایت اعلام به داشتن آن نمایید. حتی اگر به پایین عکس منتشر شده توجه کنید با عبارت «Not affiliated with spaceX or starlink» مواجه می‌شوید که معنای عدم ارتباط با ماهواره استارلینک است.

مرتبط: فاصله اینترنت ماهواره‌ای با ایران چقدر است؟

استارلینک در محاصره اطلاعات جعلی

اگر نگاهی به  سایت استارلینک داشته باشیم و وارد مناطق تحت پوشش استارلینک شویم مشاهده خواهیم کرد که در حال حاضر ایران هنوز تحت دسترسی ماهواره‌های استارلینک نیست. حتی می‌توان گفت که هیچ کشوری در آسیا هنوز در لیست Available نیست و تنها برخی کشورها در لیست بزودی قرار دارند.

استارلینک در محاصره اطلاعات جعلی

برای اتصال به اینترنت استارلینک نیاز به داشتن کیت استارلینک است که درون این کیت مودم و دیش مخصوص برای اتصال به ماهواره‌های استارلینک قرار دارد و برای اتصال به این اینترنت به این کیت نیاز است. قیمت این کیت 460 یورو است و هزینه اتصال به این ماهواره ماهیانه حدود 100 یورو است.

در فضای مجازی برنامه‌ای تحت عنوان استارلینک میان کاربران دست به دست می‌شود که نیاز است به آن اشاره شود که ابتدا شما باید سخت افزار مورد نیاز را تهیه کنید و سپس از طریق این برنامه به آن متصل شوید و مستقلا این برنامه کاربردی ندارد. جدا از این موضوع ممکن است افراد سودجو فایل‌های مخربی را روی این فایل‌ها سوار کنند که منجر به سواستفاده از مصرف‌کنندگان آنها شود، بنابراین حتی اگر قصد استفاده از این برنامه را دارید، پیشنهاد می‌شود که از مراجع رسمی (Google Play و AppStore) آن را دانلود کنید.

استارلینک در محاصره اطلاعات جعلی

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار