۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
آغاز سفر صدراعظم آلمان به خاورمیانه

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان سفر دو روزه خود به کشورهای خلیج فارس را با دیدار از عربستان آغاز می‌کند.

فردای اقتصاد: اولاف شولتس، صدراعظم آلمان سفر دو روزه خود به کشورهای خلیج فارس را با دیدار از عربستان آغاز می‌کند. شولتس با بن‌سلمان، ولیعهد عربستان نیز در جده ملاقات خواهد کرد. انرژی، محور اصلی گفتگوهای آلمان و عربستان است.
به گزارش دویچه‌وله، محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، از سوی سرویس‌های امنیتی آمریکا مسئول قتل خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد شناخته می‌شود.
خاشقجی چهار سال پیش در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد. این جنایت منجر به منزوی شدن ولیعهد عربستان در سطح بین‌المللی شد.
سفر صدراعظم آلمان به عنوان نشانه‌ای از عادی‌سازی مناسبات تلقی می‌شود. پیش از این نیز دیداری بین بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولیعهد عربستان انجام گرفته بود.
صدراعظم آلمان در سفر دو روزه خود بر سر موضوع انرژی صحبت خواهد کرد.
شولتس در ادامه دیدار خود از کشورهای خلیج فارس روز دوشنبه ۲۵ سپتامبر با نمایندگان امارات متحده عربی و قطر نیز ملاقات می‌کند. این سه کشور صادرکنندگان عمده نفت و گاز هستند.
یک هیئت تجاری نیز صدراعظم آلمان را در سفر دو روزه به کشورهای خلیج فارس همراهی می‌کند و انتظار می‌رود قراردادهای مهمی در طول این سفر دو روزه امضا شود.
رسانه‌های آلمانی همچنین گزارش دادند دولت ائتلافی این کشور از زمان روی کار آمدن در دسامبر ۲۰۲۱ هیچ‌گونه صادرات تسلیحاتی به عربستان سعودی را تایید نکرده‌است.
وزارت اقتصاد آلمان در پاسخ به درخواست حزب چپ‌های این کشور درباره صدور تسلیحات آلمانی به عربستان سعودی گفته‌است که دولت پیشین به دلیل دخالت عربستان در جنگ یمن و همچنین به خاطر قتل خاشقجی صادرات اسلحه را متوقف کرده بود.
صادرات تسلیحات آلمان به عربستان سعودی به صفر رسیده است در حالی که عربستان سعودی در گذشته یکی از بهترین مشتریان صنعت تسلیحات آلمان بود.
سویم داغدلن، نماینده چپ‌های آلمان از سفر صدراعظم به کشورهای حوزه خلیج فارس به شدت انتقاد کرده و گفته است شولتس با "استاندارد دوگانه" نمی‌خواهد گاز و نفت روسیه را بخرد اما به معاملات انرژی با "دیکتاتوری‌های خلیج فارس" می‌پردازد.
داغدلن متعلق به گروه چپ‌های نزدیک به سارا واگن‌کنشت است که خواستار پایان تحریم‌ها علیه روسیه هستند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار