۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
ایران شرط حذف سپاه پاسداران از گروه‌های تروریستی را کنار گذاشت؟

وال استریت ژورنال مدعی شد که ایران درخواست حذف سپاه از لیست تروریسم را کنار گذاشته، اما همچنان خواستار تضمین های قوی‌تر از امریکاست.

یک منبع آگاه در تیم مذاکره کننده در مورد ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه ایران شرط خود را برای حذف سپاه پاسداران از گروه‌های تروریستی کنار گذاشت، گفت: جمهوری اسلامی ایران درخواست حذف سپاه از لیست تروریسم را کنار نگذاشته است و ادعاهای رسانه‌ای در این رابطه فاقد اعتبار است.

این منبع آگاه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حسن‌نیت خود در مذاکرات را نشان داده است و و اراده جدی خود را برای رسیدن به توافق دارد.

وی ادامه داد: اکنون توپ در زمین آمریکا است و اگر آن‌ها خواهان به نتیجه رسیدن توافق با ایران هستند، باید از فرصتی که اعضای برجام در اختیارشان گذاشته استفاده کرده و مسولانه عمل کنند.

«سپاه» موضوع اصلی مذاکرات نیست

گفتنی است چند روز پیش، محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی دیروز تاکید کرد که حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان تروریستی آمریکا موضوع اصلی مذاکرات نیست. اسلامی همچنین تاکید کرد تا زمانی که طرف‌های مقابل به تعهدات خود برگردند و موارد کذب اتهامی را کنار نگذارند، دوربین‌های فراپادمانی که براساس توافق برجام که اخیرا برچیده شدند، دوباره نصب نخواهند شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین تاکید کرد: «برای لغو تحریم‌ها از هیچ‌گونه اقدامی که در راستای منافع ملت ایران است، کوتاه نخواهیم آمد.»

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها