رونمایی ایلان ماسک از ربات انسان‌نمای تسلا

پیشرفت خیره‌کننده تسلا در زمینه هوش مصنوعی
۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
رونمایی ایلان ماسک از ربات انسان‌نمای تسلا

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا نمونه اولیه ربات انسان نمای این شرکت را رونمایی کرد. این رونمایی نشان از پیشرفت‌های قابل توجه تسلا در زمینه هوش مصنوعی است. وی علاوه بر این موضوع بدان اشاره داشت در حال توسعه باتری‌ها ومحرک‌های ایرودینامیکی است.

فردای اقتصاد : ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا نمونه اولیه ربات انسان نمای این شرکت را رونمایی کرد. این رونمایی نشان از پیشرفت‌های قایل توجه تسلا در زمینه هوش مصنوعی است. وی علاوه بر این موضوع بدان اشاره داشت در حال توسعه باتری‌ها ومحرک‌های ایرودینامیکی است.

ایلان ماسک به این اشاره داشت که مشتریان می‌توانند ربات‌های انسان‌نما را طی ۳ الی ۵ سال آینده دریافت کنند. نام این ربات Optimus نام دارد. لازم به دکر است که این رونمایی در روز هوش مصنوعی «۲۰۲۲ AI DAY» تسلا انجام شد.

زمزمه‌ها برای رونمایی از این ربات در آگوست ۲۰۲۱ اولین بار شنیده شد اما تسلا در آن زمان نمونه‌ای برای نمایش نداشت و به جای آن یک رقصنده با لباس مخصوص تسلا روی صحنه رفت. اما امسال کارمندان تسلا روی صحنه رفتند و از یک ربات انسان‌نمای دوپا رونمایی کردند که به گفته آنها راه میرفت و دستانش را در هوا تکان میداد و این ربات برای اولین بار بوده است که بدون هیچ تکیه‌گاه مکانیکی روی صحنه راه رفته است.

ایلان ماسک در این رابطه گفت که این ربات می‌تواند کارهای بسیار بیشتری از آنچه در این مراسم می‌بینید، انجام دهد اما نمی‌خواستیم تمام قابلیت‌های آن در این مراسم فاش شود. به گفته ایلان ماسک در حالی که اپتیموس آمادگی کامل برای راه رفتن نداشت، روی سیار قابلیت‌هایش کار میکردیم.

یکی از مهم‌ترین وعده‌هایی که ایلان ماسک در رابطه با این ربات داده است، این بود که قیمت آن بسیار کمتر از یک خودرو باشد.

رونمایی ایلان ماسک از ربات انسان‌نمای تسلا
جزییاتی از دست ربات Optimus

این رویداد در یکی از تاسیسات تسلا در پالو آلتوی کالیفرنیا، برگزار شد و طی آن چندین مهندس به ارائه فنی در مورد چگونگی درک اپتیموس از محیط اطراف خود پرداختند. تکنولوژی که تسلا برای وسایل نقلیه خود که شامل دوربین‌ها هم می‌شود را قرار است در این ربات استفاده کنند.

در حین این ارائه سه ساعته ایلان ماسک در حمایت از این محصول در توییر گفت: شوق دارم ببینم که چه خواهد شد. این ربات در کارخانه تسلا در فرمونت کالبفرنیا تولید خواهد شد.

تسلا از این رویداد برای تشریح پیشرفتی که در توسعه نرم افزار رانندگی خودکار خود و ابررایانه «Dojo» که این شرکت برای آموزش هوش مصنوعی داخلی خود استفاده می کند، استفاده کرد. به گفته ماسک تسلا ممکن است روزی به شرکت‌های دیگر اجازه دهد تا برای آموزش شبکه‌های عصبی خود از Dojo استفاده کنند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار