دغدغه‌های اصلی کارمندان چیست؟

نظرسنجی‌ها از نیروی کار چه حقایقی را آشکار می‌کنند؟
۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
دغدغه‌های اصلی کارمندان چیست؟

کندی اقتصاد و تورم، از سود شرکت‌ها می‌کاهد و آن‌ها را مجبور به اقدام می‌کند. گذشته از تعدیل نیروها و توقف استخدام‌ها، برخی سازمان‌ها هم از مزایای کارکنان می‌کاهند. چنین شده است که آمار استعفاها هم رکورد تاریخی را شکسته است.

فردای اقتصاد: با شرایط دورکاری، کارکنان گزینه‌های متنوعی را پیش رو دارند . به همین دلیل است که شرکت‌ها باید مزایایی رقابتی را ارایه کنند تا بتوانند استعدادها را جذب کنند و بهترین متقاضیان را به شرکت خود راه دهند.

نظرسنجی‌ از ۱۰ هزار نیروی کار تمام‌وقت که به تازگی مرکز ریموت، یک شرکت جهانی مربوط به منابع انسانی انجام داده است، نشان می‌دهد کدام شرایط کاری برای آن‌ها از بالاترین ارزش برخوردار است. این موارد به شرح زیر است:

  1. انعطاف در ساعات کار

۹۵ درصد از افرادی که مورد نظرسنجی قرار گرفتند انعطاف در ساعات کاری را در اولویت قرار دادند و آن را از دورکاری هم مهم‌تر دانستند.

  1. برنامه بازنشستگی یا مستمری با اسپانسری شرکت

برنامه‌های شرکت‌ها برای بازنشستگی کارکنان به ویژه برای کارکنان متخصص مهم است. ۹۳ درصد از نیروی کار مورد نظرسنجی اعلام کردند که این موضوع برایشان مهم است و حتی میزان کمک شرکت در طی فرآیند بازنشستگی، جزو اولویت آنان محسوب می‌شود.

  1. ترک زودهنگام کار در روزهای جمعه (شب‌های تعطیلی)

این موضوع به ویژه درایام تابستان برای نیروی کار اهمیت دارد.

  1. هفته کاری چهار روزه

۹۲ درصد از افراد نظرسنجی اعلام کرده‌اند که دوست دارند ۴ روز در هفته کار کنند و حتی ۷۲ درصد از آن‌ها گفته‌اند اگر مجبور شوند این ۴ روز ساعات بیشتری کار کنند هم راضی هستند.

  1. بیمه سلامت خانواده

این موضوع به عنوان یک عامل موثر در میزان رضایتمندی افراد از شغلشان شناسایی شده است.

  1. بیمه تکمیلی شخصی

این نوع بیمه از سوی شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود.

منبع: فوربس

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار