۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
پیشنهاد جدید ایلان ماسک برای خرید توییتر

پیشنهاد ماسک باعث رشد ۲۲ درصدی قیمت هر سهم توییتر شد

فردای اقتصاد - ایلان ماسک چندی پیش پیشنهاد خرید توییتر را داد و بعد به بهانه واقعی نبودن آمار اکانت‌های اسپم از معامله عقب نشست اما حالا و برای جلوگیری از دعوای حقوقی دوباره پیشنهاد خرید این پلتفرم را با همان قیمت ۴۴ میلیارد دلار ارایه کرده است. 

ماسک در نامه‌ای به توییتر پیشنهاد خرید هر سهم به قیمت ۵۴.۲۰ دلار را ارایه کرده که همین باعث رشد ۲۲ درصدی قیمت هر سهم توییتر در بازار سهام نیویورک شد. 

توییتر هم اعلام کرده که نامه ایلان ماسک را دریافت کرده و به دنبال پیش‌بردن این معامله با قیمت توافق شده است.

برای ماه‌ها ایلان ماسک توییتر را به دروغ‌گویی درباره آمارها و ضعف مدیریت متهم کرده و حالا به نظر می‌رسد جنجالی‌ترین شخصیت تکنولوژی و ثروتمندترین فرد جهان ذهنیتش را درباره توییتر تغییر داده است. 

از اوایل بهار امسال که ماسک پیشنهاد خرید توییتر را داد تاکنون ماسک بارها گفته توییتر با ارایه آمارهای نادرست از تعداد کاربران و  اکانت‌های بات او را گمراه کرده است. 

پس از عقب نشستن ماسک از خرید توییتر این شرکت که باعث افت شدید سهام آن شد این شرکت شکایتی را علیه وی تنظیم کرد که قرار بود دادگاه آن ۲۵ مهرماه جاری برگزار شود. قاضی دادگاه رسیدگی کننده به این پرونده از دو طرف خواسته با توجه به وضعیت جدید پیش آمده پیشنهادات خود را برای پیش‌برد روند دادگاه به او ارایه کنند از جمله اینکه توییتر از شکایت خود صرف نظر کند یا تا زمان انجام معامله روند حقوقی شکایت ادامه یابد. 

اگر دادگاه این معامله پرسروصدا برگزار می‌شد وکلای ماسک باید ثابت می‌کردند که توییتر شرایط معامله را نقض کرده و توییتر باید به دنبال این می‌رفت که ماسک با سواستفاده از موضوع بات‌ها از معامله‌ای کنار کشیده که حالا برایش نفع اقتصادی ندارد. 

به گفته منابع نزدیک به این معامله  تیم حقوقی ماسک متوجه شده بودند که این مسیر در دادگاه به خوبی پیش نمی‌رود به خصوص که قاضی دادگاه در جلسات مقدماتی پیش از دادگاه عمدتا سمت توییتر موضع گرفته بود. به نظر می رسد حتی افشاگری‌های یک کارمند سابق توییتر علیه مدیران این شرکت در مورد موضوع بات‌ها و امنیت هم نتوانسته بود کفه دادگاه را به سمت ماسک برگرداند بنابراین تصور می شد شانس ماسک در برنده شدن در این دعوای حقوقی  چندان زیاد نباشد. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار