۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
اعداد جالب در مزایده خودروهای خارجی دپویی

پرونده خودروهای وارداتی دپو شده در انبارهای اموال تملیکی بسته شد؟ مزایده ۱۰۶۲ دستگاه خودرو چگونه پیش رفت؟

فردای اقتصاد: ییات آمارهایی که سازمان اموال تملیکی منتشر کرده نشان می‌دهد که ۹۶۵دستگاه خودرو وارداتی دپو شده در مزایده به فروش رفت. پیش از این اعلام شده بود که ۱۰۶۲دستگاه خودروی خارجی وارداتی باید به مزایده گذاشته شود. اما در موقع تحویل اسنادی مشخص شد که تعدادی از خودروها به صورت قانونی ترخیص شده و در نتیجه ۱۰۴۰دستگاه خودرو در مزایده بارگذاری شد. از این میان، ۵۸دستگاه خودرو به دلیل مغایرت در اطلاعات خودروها از لیست مزایده خارج شدند و ۹۸۲دستگاه خودرو در مزایده قرار گرفت.

بر اساس اطلاعات سازمان اموال تملیکی، از میان ۹۸۲دستگاه خودرو، ۹۶۵دستگاه به فروش رفت و ۱۷دستگاه خودرو نیز به فروش نرفت. نکته قابل توجه در این مزایده این است که صرفا یک شخص حقیقی برای ۲۸۱ دستگاه خودرو و یک شخص حقوقی نیز برای ۲۵۸ دستگاه خودرو درخواست ارسال کرده است. به عبارت دیگر، برای نیمی از خودروهایی که در فرآیند مزایده قرار گرفت دو متقاضی (یک حقیقی و یک حقوقی) وجود داشت. مطابق اعلام سیدعبدالمجید اجتهادی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی تعداد افراد نهایی شرکت‌کننده در مزایده ۱۲هزار و ۷۲ نفر بوده است. به گفته وی، متقاضیان و برندگان نهایی می‌توانند تمامی جزئیات و اطلاعات مربوط این مزایده را از طریق سامانه ستاد الکترونیک دولت (ستاد) دریافت کنند.

به گزارش «فردای اقتصاد»، پرونده خودروهای خارجی که ممنوع الورود شدند، در سال ۱۳۹۷ در دادگاه انقلاب تشکیل شد. ۱۰۶۲ خودروی خارجی صفر کیلومتر به دلیل مشکلات ثبت سفارش از گمرک ترخیص نشدند و برای جلوگیری از تضییع این خودروها که در شرایط خوبی نگهداری نمی‌شدند اجازه برگزاری مزایده به سازمان اموال تملیکی داده شد. در این میان،  ۶۲ دستگاه لکسوس، ۴۵۹ دستگاه از خانواده هیوندا، ۱۵۴ دستگاه تویوتا، ۴۳ دستگاه پورشه، ۱۸۲ دستگاه کیا، ۱۵۲ دستگاه بی ام و، ۸ دستگاه بنز، یک دستگاه وولوو و یک دستگاه بی نام به مزایده گذاشته شد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار