۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
ایران معطل تصمیم روسیه برای ساخت راه‌آهن رشت- آستارا

وزیر راه و شهرسازی از زمان‌بندی برای ساخت راه‌آهن رشت- آستارا در برنامه مشترک با روسیه و آذربایجان خبر داد و گفت: اکنون در فرودگاه مهرآباد چندین فروند هواپیما از کشورهای دیگر در دست تعمیر است.

ایرنا: رستم قاسمی امروز سه شنبه در حاشیه مراسم تجلیل از خادمین اربعین وزارت راه وشهرسازی در جمع خبرنگاران درباره سرنوشت نهایی ساخت راه آهن رشت - آستارا با مشارکت روسیه گفت: چند هفته پیش با معاون نخست وزیر روسیه و آذربایجان در باکو جلسه داشتیم. یک برنامه با زمان‌بندی مشخص تهیه شده و دو ماه زمان پیش بینی کردیم تا روسیه برای مشارکت در ساخت ریل رشت- آستارا تصمیم بگیرد. تامین اراضی جزو تعهدات ایران است و طبق برنامه، منتظریم زمان‌بندی حضور و مشارکت روس‌ها اعلام شود.

وزیر راه گفت: ساخت کریدور شمال- جنوب برای ایران بسیار مهم است و البته منتظر پاسخ روسیه نمانده ایم و ده کیلومتر از شمال وجنوب این کریدور را در حال ساخت داریم.

وی ضمن اعلام افزایش آمار ترانزیت گفت: اکنون قطار روسی به صورت هفتگی وارد بندر شهید رجایی می‌شود و نیازمندیهای روسیه برای ارسال بار به هند و سایر کشورها از طریق مسبر ایران و این کریدور تامین می‌شود.

لندینگ پروازهای ایران در قطر رایگان شد

وزیر راه درباره برنامه ایران برای جابجایی مسافر در جریان جام جهانی قطر نیز گفت: ارتباط ایران با قطر مناسب است. در حالی که هزینه لندینگ هر هواپیما در فرودگاه قطر ۱۰ هزار دلار است اما همه پروازهای ایران به سمت قطر طبق توافق بین ایران و قطر رایگان است.

افزایش تقاضای تعمیر هواپیما توسط ایران

وی درباره برنامه تعمیر هواپیماهای خارجی در ایران، نیز گفت: به کمک شرکت‌های دانش بنیان به توانمندی تعمیر هواپیما رسیدیم. اکنون در فرودگاه مهرآباد چندین فروند هواپیما از کشورهای دیگر در دست تعمیر است.

به گفته وزیر راه با وجود تحریم صنعت هوایی ، فرصت بزرگ توانایی تعمیر هواپیما نصیب ایران شده است.

وزیر راه هم چنین درباره قیمت بلیت هواپیما که توسط چارترکنندگان به صورت یکطرفه افزایش یافته است، گفت: قیمت بلیت هواپیما افزایش نیافته، برای تعیین نرخ نیز درحال مذاکره با ایرلاین‌ها هستیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha