۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲
آماری عجیب از لشکر تحصیلکرده‌های بیکار+جدول

بررسی آمار مربوط به وضعیت نیروی کار در تابستان امسال نشان می دهد که ۹۵۵ هزار و ۳۹۸ نفر از جمعیت فارغ‌التحصیلان کشور، بیکار هستند؛ یعنی ۴۰.۹ درصد از بیکاران کشور فارغ التحصیل دانشگاهی هستند.

مهر: بررسی آمار مربوط به وضعیت نیروی کار در تابستان سال جاری که از سوی مرکز آمار ایران ارائه شده، نشان می‌دهد که ۹۵۵ هزار و ۳۹۸ نفر از جمعیت فارغ‌التحصیلان کشور، بیکار هستند؛ یعنی در تابستان امسال، ۱۳.۲ درصد از کل جمعیت فعال فارغ‌التحصیل آموزش عالی، بیکار بوده‌اند که نسبت به تابستان سال ۱۴۰۰، معادل ۱.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد. البته نسبت به بهار سال جاری تعداد فارغ التحصیلان بیکار بیش از ۴ هزار نفر افزایش یافته است.
 

همچنین ۵۱۳ هزار و ۸۹۵ نفر از این جمعیت را زنان و ۴۴۱ هزار و ۵۰۳ نفر را مردان به خود اختصاص می‌دهند؛ از نظر درصدی نیز نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان گروه مردان ۹.۷ درصد و گروه زنان ۲۳.۲ درصد است.

نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در گروه مردان در تابستان سال ۱۴۰۱ نسبت به تابستان سال ۱۴۰۰، ۰.۹ درصد و در گروه زنان، ۱.۸ کاهش را نشان می‌دهد.

۴۰.۹ درصد از بیکاران کشور، فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند

همچنین در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۴۵۷ نفر بیکار در کشور داریم که بررسی سهم «جمعیت بیکار تحصیل کرده از مجموع جمعیت بیکار کشور» حاکی از آن است که ۴۰.۹ درصد بیکاران کشور، در گروه فارغ‌التحصیلان آموزش عالی قرار دارند که این سهم در تابستان سال ۱۴۰۰، معادل ۴۰.۶ درصد بود که بیانگر رشد ۰.۳ درصدی تعداد فارغ التحصیلان بیکار است.

البته سهم «جمعیت شاغل فارغ‌التحصیل از کل شاغلان» با رشد مواجه بوده به طوری که این سهم ۰.۹ درصد افزایش داشته و از ۲۵.۶ درصد در تابستان سال ۱۴۰۰ به ۲۶.۵ درصد در تابستان سال ۱۴۰۱ رسیده است.
 

آمار تکان دهنده از تعداد فارغ التحصیل بیکار+ جدول
آمار تحصیلکرده‌های بیکار در کشور

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    امار خیلی بیشتر از ایناست .متاسفانه بعضی ها جاهایی کار میکنن که حق و حقوق نیرو رو بعد از پنج ماه میدن .
  • فردین IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    باسلام متأسفام برای خودم ،برای کشورم که بنده با ۲۰ سال تحصیل کارشناسی ارشد مهندسی معماری که شش سال است فارغ‌التحصیل ارشد هستم من متأهل و صاحب فرزند و بیکار و بدون در آمد هستم واقعاً چه بگم ،به کی بگم اعتراض رو چطوری میتونم بکنم ،به کی اعتراض بکنم هیچی فقط میتونم بگم کاش در این کشور نمیبودم
  • حسین IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    شاغلینم بدین صورتن هر کوچه ای ده خانه ای دوتا سوپری و یه ابزار یراق و یه بانگاه و یه میوه فروشیه یه خرازی و یه لباس فروشی و یه کافینت داره عملا شاغلی وجود نداره اینا شغل حساب نمیشن سودی در نمیاد ازشون خودم سوپری داشتم 5سال 30تومنم شد 100 پژو 30 تومنی شد 300 بخندیم یا گریه کنیم
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    تشکر بخاطر خبر خوب شاید مسولین بیدارشن که عدهای هیچ حقوقی ندارن وهیچ حمایتی نمی شون وهر روز قشر کارمند ومعلم حقوقشان افزایش می یابد.وعده ها الکی که در خصوص اشتغال می دن ونمی توانن عمل کنن.
  • مجید IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    کاش به‌جای یارانه برای جوانان فوق شغل ایجاد میشد تا امیدی کابوس است ای دلسوزان کشور این را حل کنید

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها