۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
مبلغ حقوق معلمان بعد از اجرای رتبه بندی اعلام شد

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش مبلغ افزایش حقوق معلمان بعد از اجرای رتبه بندی را اعلام کرد.

یوسف نوری در جریان بازدید رئیس‌جمهوری از وزارت آموزش و پرورش که در ادامه فرآیند «نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی» انجام شد، اظهار کرد: بی‌تردید این اقدام شایسته و بایسته دولت برای بررسی دستگاه‌های دولتی با اولویت دستگاه‌های فرهنگی نشان از توجه رئیس‌جمهور به مسائل فرهنگی با رویکرد بهبود، اصلاح و نظارت دارد.

با اجرای رتبه‌بندی چقدر به حقوق معلمان اضافه می‌شود؟

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به وضعیت معلمان اظهار کرد: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به‌طور میانگین با اجرای طرح رتبه بندی معلمان به حقوق آنها اضافه خواهد شد، همچنین لایحه افزایش حقوق جدید مشمول حال معلمان خواهد شد.

نوری با بیان حوزه کیفیت‌بخشی در آموزش‌وپرورش اظهار کرد: در طول دوره کرونا مدارس تعطیل‌شده بود که این تعطیلی آسیب‌هایی را به‌نظام تعلیم و تربیت وارد کرد که اثرات آن هنوز بر آموزش‌وپرورش باقیمانده است.

هزینه هر دانش آموز برای دولت چقدر است؟

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: اعتبارات آموزش‌وپرورش ۱۹۵ هزار میلیارد تومان است که اگر بر ۱۳ میلیون دانش‌آموز مدارس دولتی تقسیم کنیم، هزینه‌ای که دولت برای هر دانش‌آموز پرداخت می‌کند بالغ بر ۱۳ میلیون تومان خواهد شد. میانگین حقوق همکاران فرهنگی بر اساس آخرین دریافتی که از خزانه داشته‌ایم، هفت میلیون و ۷۲۶ هزار تومان است که در صورت اجرای رتبه‌بندی افزایش خوبی خواهند داشت.

خبر ویژه: شرط جدید برای صدور احکام رتبه بندی معلمان

دستاوردهای دولت رئیسی برای معلمان

نوری با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در دولت سیزدهم در آموزش و پرورش گفت: اجرایی‌سازی رتبه‌بندی، بیمه تکمیلی فرهنگیان، تغذیه رایگان دانش‌آموزان که حدود ۱۲ سال قطع‌ شده بود، تصویب اعتبارات سفرهای استانی معادل حدود دو برابر اعتبارات آموزش‌وپرورش برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و... از کارهای خوب دولت سیزدهم در آموزش‌وپرورش بوده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha