۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
چراغ سبز تکنیکالی و بنیادی کدام صنایع روشن شد؟

در برنامه شمارش معکوس شنبه همراه با شاهرخ شریعتی، کارشناس بازار سرمایه به بررسی آخرین وضعیت تکنیکالی شاخص‌ها و صنایع پرداخته شد.

فردای اقتصاد: در برنامه شمارش معکوس شنبه همراه با شاهرخ شریعتی، کارشناس بازار سرمایه به بررسی آخرین وضعیت تکنیکالی شاخص‌ها و صنایع پرداخته شد. طبق تحلیل ایشان، صنایعی همچون فلزات اساسی، کانه‌های فلزی و رایانه‌ای‌ها احتمال کاهش بیشتر را دارند و گروه‌های پالایشی، دارویی، بانکی و غذایی شرایط بهتری را از نگاه تکنیکالی دنبال می‌کنند. وی در مبحث گزارش‌های تابستان نیز معتقد بود در گروه‌های مختلف شرایط متفاوتی را برای شرکت‌ها شاهد هستیم اما به طور کلی وضعیت گزارش‌ها در دومین فصل سال مطلوب بوده است.
این کارشناس بازار سرمایه ضمن تاکید بر شرایط نامساعد بورس تهران در ماه گذشته اعتقاد داشت: با توجه به ناآرامی‌های اجتماعی و ابهامات سیاسی در سطح بین‌الملل نمی‌توان چشم‌انداز مناسبی برای بازار سرمایه متصور بود هرچند که به لحاظ تکنیکالی شرایط بازار مساعدتر از گذشته دنبال می‌شود.
او در رابطه با ارزندگی بازار سهام در محدوده نسبت قیمت به درآمد ۵ واحدی در حال حاضر عنوان کرد: بسیاری از نمادهای بازار سرمایه در سطوح فعلی ارزنده هستند. سهامداران باید عدم تمایل سرمایه‌گذاران برای خرید به دلیل عدم اعتماد به آینده را از موضوع ارزندگی تفکیک کنند، هرچند که با توجه به تجربه تاریخی نسبت قیمت به درآمد احتمال کاهش تا ۳ واحد نیز وجود دارد.
شریعتی در بررسی تکنیکالی شاخص کل و هم‌وزن گفت: روند تکنیکالی شاخص کل نشان می‌دهد که این شاخص در حال حاضر در یک کانال نزولی محبوس است و با توجه به گزارشات ۶ ماهه این احتمال وجود دارد در عدد یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحدی یک کف توسط شاخص ساخته شود. اما در صورت شکست این حمایت احتمال ریزش شاخص کل تا محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد وجود دارد.
او همچنین در معرفی صنایعی که به لحاظ تکنیکالی و بنیادی در وضعیت مناسبی قرار دارند خاطرنشان کرد: در اکثر نمادهای گروه خودرویی شاهد افزایش میزان فروش هستیم. در شیمیایی‌ها نیز وضعیت در شرکت‌های مختلف این گروه متفاوت است اما برخی از نمادهای این گروه رشد فروش‌های قابل توجهی را ثبت کرده‌اند.
شاهرخ شریعتی تاکید کرد: گروه پالایشی در بازه ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ جز صنایع پیشتاز بازار بودند و با توجه به P/Eهای حدود ۳ واحد، ارزنده هستند؛ هرچند که باید به این نکته توجه کرد که این صنعت در تابستان عملکرد ضعیفی نسبت به فصل گذشته داشته است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار