۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
شوک ایلان ماسک برای کارمندان توییتر

روزنامه واشنگتن پست با استناد به مصاحبه‌ها و اسنادی که به‌دست آورده است گزارش داد، اگر ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، مالک توییتر شود شود، ممکن است سه چهارم نیروی کار این شرکت آمریکایی را تعدیل کند.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست با استناد به مصاحبه‌ها و اسنادی که به‌دست آورده است گزارش داد، اگر ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، مالک توییتر شود شود، ممکن است سه چهارم نیروی کار این شرکت رسانه اجتماعی را تعدیل کند.

بر اساس این گزارش، بدون توجه به فروش توییتر، انتظار می‌رود تعداد کارکنان این شرکت کاهش یابد. مدیریت فعلی توییتر برنامه‌ریزی کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۳ حقوق و دستمزد کارکنان این شرکت را در مجموع حدود ۸۰۰ میلیون دلار کاهش دهد که رقمی برابر با کاهش حدود ۲۵ درصدی نیروی کار است.

با این حال، طبق گزارش ها، برنامه ماسک برای تعدیل نیرو بسیار افراطی‌تر از آن چیزی است که توییتر برنامه‌ریزی کرده بود.

به گفته واشنگتن پست، ماسک به سرمایه‌گذاران احتمالی در معامله‌ خرید این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد نزدیک به ۷۵ درصد از ۷۵۰۰ کارمند توییتر را اخراج کند و کارکنان این شرکت را به حدود ۲۰۰۰ نفر برساند.

دن ایوز، تحلیلگر مالی مؤسسه ودبوش سکیوریتیز Wedbush Securities روز جمعه به آسوشیتدپرس گفت: کاهش ۷۵ درصدی تعداد کارکنان، حداقل بلافاصله، جریان آزاد پول نقد را قوی‌تر خواهد کرد و سودآوری را افزایش خواهد داد، که برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال این معامله هستند جذاب خواهد بود. وی افزود: شما نمی‌توانید راه خود را به سمت رشد قطع کنید.

بنا بر این گزارش، بیم آن می‌رود که چنین برنامه‌ای که شامل اخراج‌های گسترده می‌شود، تأثیر زیادی بر توانایی این شرکت در کنترل محتوای مضر و جلوگیری از نقض امنیت داشته باشد و به بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر توییتر که روزانه وارد این محیط مجازی می‌شوند آسیب برساند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها