داستان موفقیت بنیانگذار زوم

چگونه اریک یوآن کسب‌وکار خود راشکل داد؟
۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
داستان موفقیت بنیانگذار زوم

آیا می‌توانید تصور کنید که قرنطینه بدون زوم، چگونه خواهد بود؟ به خصوص که مشاغل و مدارس برای انجام وظایف و فعالیت‌های روزمره خود به این پلتفرم روی آورده‌اند.

فردای اقتصاد: داستان بوجود آمدن زوم عجیب است. در دوران رونق اینترنت - اواسط دهه ۹۰ - اریک یوان از چین وارد ایالات متحده شد. اما این ورود او به آسانی نبود. این ورود برای اریک یوان، هشت بار تلاش شکست خورده طول کشید. زیرا هر بار که وی برای ویزا درخواست داد، رد شد. او به این تلاش‌ها ادامه داد زیرا معتقد بود که در سیلیکون ولی می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. صبر و استقامت او را حفظ کرد. بالاخره وقتی برای نهمین بار برای ویزا اقدام کرد، تایید شد! با این حال، کل فرآیند دو سال طول کشید.

یوان در ابتدا برای یک استارت‌آپ ارتباطی سیلیکون ولی کار می‌کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۲، زوم را به دنیا معرفی کرد. یوان نمی‌خواست فاصله، عامل مهمی در ارتباطات باشد. او نمی‌خواست زندگی‌ انسان‌ها حول یک سفر ۱۲ ساعته با قطار تعریف شود. به همین دلیل او تکنیک‌های ارتباط مجازی را هدف قرار داد تا مسافت طولانی در دنیای امروز دیگر مسئله‌ای نباشد.

امروزه ۷۵۰ هزار شرکت در سرتاسر جهان از  اپلیکیشن زوم استفاده می‌کنند.این اپلیکیشن برای اتصال مشاغل از طریق کنفرانس ویدیویی و صوتی، محل کار اشتراکی، چت و موارد دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرد. کنفرانس ویدیویی چهره به چهره به افراد این امکان را می‌دهد که همدیگر را در زمان اکنون ببینند و این ارتباطات را واقعی‌تر و انسان‌گرایانه‌تر می‌کند. همچنین به میلیون‌ها کارمند این امکان را می‌دهد که از خانه کار کنند و با محل کار خود ارتباط برقرار کنند و به بسیاری از افراد این فرصت را می‌دهد تا برای کسب‌وکارهای خارج از کشور درخواست کار دهند.

یوان، مانند میلیون‌ها مهاجر دیگر، برای ورود به کشوری که در آن امکان تحقق رویاهایش بود، با سختی روبرو شد. با این حال، این او را ناامید نکرد. در واقع، یکی از دلایلی که داستان کارآفرینی یوان الهام‌بخش است، عزم و اراده محض و ماهیت استقامت او است. داشتن یک داستان موفقیت‌آمیز از کارآفرینان آسان نیست. با این حال، تسلیم نشوید، حتی اگر باید چند سال صبر کنید تا رویاهایتان محقق شوند.

گردآوری: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار