۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
طرح خط لوله اسلامی صادرات گاز به کجا رسید؟

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: مذاکرات برای احداث خط لوله صادرات گاز به عمان آغاز شده و یک کارگروه فنی تشکیل شده است ولی این مذاکرات فارغ از شرایط ایران و عمان، طبیعتا تحت تاثیر شرایط بین‌المللی است.

فارس: رضا نوشادی اظهار کرد: مثلا در گذشته طرح خط لوله اسلامی با گذشتن از مسیر ایران، عراق، سوریه و سپس اروپا تدوین شده بود و به موازات آن خط لوله قطر، عربستان، عراق، ترکیه و سپس اروپا تدوین شده بود ولی هیچکدام تحت تاثیر عوامل بین‌المللی اجرایی نشد. یکی از عوامل شکست خط لوله اسلامی، همین پروژه ناپایدارسازی سوریه بود.

نوشادی گفت: خط لوله دهم سراسری، شبکه‌ گاز شمال غرب کشور را پایدار کرده و آمادگی برای صادرات به ترکیه را ایجاد کرده است. احداث خط لوله دوم صادرات گاز به ترکیه فعلا در دست مذاکره است و در صورت نهایی شدن، پروژه آن در شرکت مهندسی و توسعه گاز تعریف و اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان از سمت ایران تکمیل است ولی در سمت پاکستان اصلا شبکه‌ای وجود ندارد. اخیرا رئیس‌جهمور و مقامات پاکستانی گفته‌اند که قصد دارند این قرارداد را فعال کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها