۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
جزییات اعتراضات در کرج + فیلم و عکس

مراسم چهلم حدیث نجفی و مهسا موگویی جان‌باختگان اعتراضات در شهرهای کرج و فولادشهر اصفهان بسیار ملتهب شد و در نهایت به درگیری با نیروهای نظامی منجر شد. درگیری‌ها البته در کرج بسیار شدیدتر بود.

رویداد۲۴: از  ظهر ۱۲ آبان ۱۴۰۱ اعتراضاتی در کرج شکل گرفت که باعث شد در محدوده کمال‌شهر ترافیک سنگینی در هر دو خط اتوبان تهران کرج شکل بگیرد. معترضان در محدود بهشت سکینه حضور داشتند. حجم اعتراضات و خسارات به اندازه‌ای بود که به گفته خبرگزاری هلی‌کوپتر، هلی کوپتر در منطقه حضور یافت.

خبرگزاری فارس نوشته ۳ نفر از نیروهای انتظامی به شدت مجروح شده‌اند و به دلیل ترافیک سنگین هلی‌کوپتر هلال‌احمر برای انتقال مصدومان به محل اعزام شده‌اند. فارس همچنین نوشته یک کیوسک پلیس در میدان حصارک و یک دستگاه ون در بلوار گلدشت به خوارزمی به آتش کشیده شده است.

دلیل آغاز اعتراضات، برگزاری مراسم چهلم دو نفر از جان‌باختگان حوادث روزهای اخیر بود که از قبل مشخص بود در این روز برگزار می‌شود. ایرنا اما نوشته تجمع افراد اقدامی سازماندهی شده برای ایجاد آشوب و هرج و مرج بوده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز درباره وضعیت کرج گفته «امروز با فراخوانی که از قبل داده شده بود عده‌ای در اطراف بهشت سکینه کرج تجمع کردند و با ریختن سنگ و نخاله ساختمانی اقدام به بستن اتوبان و تهدید راننده‌های عبوری کردند.»

مرتضی ولی‌پوری معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز در توضیح ماجرا اینگونه به تسنیم گفته است  «ساعت ۱۰ صبح امروز تعدادی از اراذل و اوباش و اغتشاشگر ضمن ایجاد اختلال در تردد آزاد راه کرج به سمت قزوین در محدوده بهشت سکینه با ورود خسارت سنگینی به خودروهای عبوری، با چاقو، قمه و سنگ به مردم حمله و تعدادی از مردم را مجروح کردند. پس از ان عوامل انتظامی و بسیج در صحنه حاضر و با آنان درگیر شدند که در این درگیری یک نفر از نیروهای بسیجی با ضربات چاقو و قمه شهید و تعدادی از نیروهای انتظامی حاضر در صحنه مجروح شدند. با رسیدن نیروهای کمکی بلافاصله تعدادی از اراذل و اوباش دستگیر و اوضاع به حالت عادی برگشت.»

استاندار البرز هم صبح امروز گفته بود «خویشتنداری فراجا حد و اندازه‌ای دارد، وقتی ازاذل و اوباش با عنوان معترض به میدان آمده‌ اند و حمله تروریستی انجام می‌دهند بدانند که با آنان برخورد جدی می‌شود.»

در یکی از مناطق کرج تصویری مخابره شده که نشان می‌دهد معترضان اقدام به درست کردن سنگر با بلوک‌های بتنی کرده‌اند و پشت سنگر حضور دارند.

جزییات اعتراضات در کرج + فیلم و عکس
معترضان در کرج، سنگر درست کردند

خبرگزاری ایرنا در گزارشی که از حوادث کرج تهیه کرده، نوشته «اغتشاشگران با تهدید راننده‌های عبوری، آن‌ها را مجبور به توقف می‌کردند و در صورت عدم توقف خودرو با سنگ، چوب و سلاح سرد به خودروها آسیب می‌زدند.» با این حال تصویری که خودروهای مردم توسط معترضان آسیب ببیند، حضور مخابره نشده است. البته درگیری‌های شدیدی میان مردم و نیروهای انتظامی وجود داشت که فیلم‌های مختلفی از آن منتشر شده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها