۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
۶ آیتم مهم برای مقایسه سامسونگ گلکسی S20 FE و S21 FE + قیمت

کف قیمت گلکسی S21 FE 5G الان ۱۶.۳ میلیون است و برخی از فروشنده‌های موبایل S20 FE 5G را که نسخه قدیمی‌تری محسوب می‌شود، گران‌تر می‌فروشند.

فرارو: گلکسی S20 FE 5G و S21 FE 5G به اسم قاتل پرچمدار معروف شدند. هدف سامسونگ از عرضه S21 FE 5G و S20 FE 5G دسترسی طرفدارانش به گوشی‌های سری S با پرداخت هزینه کمتر بود و در طراحی آنها تاحدودی خساست را کنار گذاشت. کف قیمت S20 FE 5G الان دست‌کم ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و تقریبا با همین بودجه می‌شود S21 FE 5G را خرید که مدل جدیدتری محسوب می‌شود و اصطلاحا ارزش خرید بیشتری دارد.

۱- گلکسی S21 FE 5G نسبت به S20 FE 5G مدل جمع‌وجورتری است. گوشی که با وزنی معادل ۱۷۷ گرم روانه بازار شد درحالی که این عدد برای گلکسی S20 FE 5G تقریبا ۱۷۷ گرم است. بخشی از این اختلاف ۱۳ گرمی به تفاوت ابعاد دو مدل برمی‌گردد. عرض دو گوشی برابر اما گلکسی S21 FE 5G از نظر طول ۴.۱ میلیمتر و از نظر پهنا نیم میلیمتر کوچکتر است. سامسونگ در طراحی قاب پشتی هر دوتا از پلاستیک استفاده کرده که خب خود S۲۰ و S۲۱ هم با قاب پلاستیکی عرضه شده بودند.

۲- گلکسی S21 FE 5G در آیتم نمایشگر عملکردی مشابه سلاطین سامسونگ از خود نشان می‌دهد و از این حیث یک سروگردن بهتر از S20 FE 5G است. در طراحی گلکسی S21 FE 5G سامسونگ دست و دل باز بوده و از نمایشگرهای Dynamic AMOLED 2X استفاده کرده است؛ همان نمایشگرهایی که سری گلکسی S۲۲ با آن روانه بازار شدند درحالی که نمایشگر گلکسی S20 FE 5G از نوع سوپر AMOLED است و سامسونگ معمولا این نوع نمایشگرها را برای میان‌رده‌های خود استفاده می‌کند. فناوری HDR۱۰+، نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز و وضوح ۱۰۸۰ تصاویر، رقابت برابر نمایشگرها را نشان می‌دهد. روشنایی صفحه نمایش این دو کهکشانی در حالت دستی حدود ۴۰۰ نیت است و در صورت فعال شدن روشنایی خودکار و قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید این عدد به حدود ۸۰۰ نیت می‌رسد. با این حال تراکم پیکسل ۴۱۱ ppi گلکسی S21 FE 5G برتری بعدی آن مقابل صفحه نمایش گلکسی S20 FE به شمار می‌رود که تراکم پیکسل آن ۴۰۷ ppi است.

۳- گلکسی S21 FE 5G در بخش پردازنده نسبت به گلکسی S20 FE 5G حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. تراشه اصلی به کار رفته در گلکسی S21 FE 5G، اسنپدراگون ۸۸۸ - پنج نانومتری - است و سامسونگ سال ۲۰۲۰ گلکسی S20 FE 5G را با تراشه هفت نانومتری اسنپدراگون ۸۶۵ روانه بازار کرد. همین تراشه ۸۸۸ علاوه بر اینکه باعث می‌شود گلکسی S21 FE 5G در آیتم پردازنده عملکرد بهتری داشته باشد، یک جای دیگر در مقایسه این دو مدل به داد نسخه جدید می‌رسد.

۴- گلکسی S20 FE 5G و S21 FE 5G به باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت مجهز شده‌اند. با این حال دوام باتری گلکسی S21 FE 5G بیشتر است. در بخش قبلی درباره تفاوت تراشه‌های دو مدل صحبت کردیم و گفتیم گلکسی S21 FE 5G با تراشه‌های پنج نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ روانه بازار شده‌اند. همین تراشه‌ها باعث می‌شوند گلکسی S21 FE 5G تقریبا ۱۵ درصد دوام باتری بیشتری داشته باشد. شارژرهای هر دو مدل از نوع ۲۵ وات است و می‌تواند ظرف یک ساعت ظرفیت باتری را از صفر به ۱۰۰ برساند. ناگفته نماند که فقط در جعبه گلکسی S20 FE آدابتور شارژر وجود دارد و خریداران گلکسی S21 FE 5G باید برای شارژر مبلغی جداگانه کنار بگذارند.

۵- گلکسی S20 FE 5G و S21 FE 5G در نگاه اول از نظر دوربین عملکرد یکسانی دارند، اما نهایتا مدل جدیدتر به شکل میلیمتری برنده این آیتم است. در قاب پشتی هر دو گوشی حسگر اصلی ۱۲ مگاپیکسل دیده می‌شود و کنار آن، دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسل اولتراوید و هشت مگاپیکسل تله‌فوتو قرار گرفتند. دوربین‌های سلفی ۳۲ مگاپیکسل و فیلم‌برداری ۴k دوربین‌های اصلی و سلفی هم رقابت برابر گلکسی S20 FE 5G و S21 FE 5G را در این بخش نشان می‌دهند. با همه این توضیح‌ها گلکسی S21 FE به لطف پردازنده بهتر خود در حالت شب می‌تواند تصاویر بهتری را ثبت کند و در عکس‌های آن تفاوت بیشتری بین تاریکی و نور دیده می‌شود. به قول عکاس‌ها، عکس‌های گلکسی S21 FE 5G کنتراست بهتری نسبت عکس‌های گلکسی S20 FE 5G دارند.

۶- کف قیمت گلکسی S21 FE 5G الان ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است اما برخی از فروشنده‌های موبایل S20 FE 5G را که نسخه قدیمی‌تری محسوب می‌شود، گران‌تر می‌فروشند. فروشنده‌ای در یکی از پلتفرم‌های خرید و فروش اینترنتی قیمت گلکسی S20 FE 5G – نسخه ۱۲۸ با حافظه موقت هشت گیگابایت- را ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرده است. فروشنده دیگری گلکسی S20 FE 5G را در یکی از پاساژهای معروف تهران تقریبا ۱۶ میلیون تومان می‌فروشد و کف قیمت گلکسی S20 FE در شهرهایی مثل اصفهان و تبریز به ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد. تقریبا با این بودجه امکان خرید گلکسی S21 FE 5G وجود دارد. از طرفی نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایت گلکسی S21 FE 5G که قیمت بیشتری دارند، الان تقریبا ۱۷ میلیون تومان فروخته می‌شوند.

مقایسه گلکسی S20 FE 5G و S21 FE 5G‌

مشخصات

S20 FE 5G

S21 FE 5G

ابعاد

۱۵۹.۸ در ۷۴.۵ در ۸.۴ میلیمتر

۱۵۵.۷ در ۷۴.۵ در ۷.۹ میلیمتر

وزن

۱۹۰ گرم

۱۷۷ گرم

سایز نمایشگر

۶.۵ اینچ

۶.۴ اینچ

نوع نمایشگر

سوپر AMOLED

Dynamic AMOLED 2X

دوربین اصلی

۱۲ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل

۳۲ مگاپیکسل

تراشه اصلی

اسنپدراگون865 (هفت ‌نانومتری)

اسنپدراگون888 (پنج نانومتری)

ظرفیت باتری

چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت

چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت

محدوده قیمت

۱۵.۷ تا ۱۷ میلیون (نسخه ۱۲۸)

۱۶.۳ تا ۱۷ میلیون (نسخه ۱۲۸)

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها