۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
شرایط دریافت وام ۴ میلیاردی سربازان

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح توضیحاتی درباره‌ پرداخت وام ۴ میلیاردی به سربازان ماهر ارائه کرد.

ایلنا: سردار موسی کمالی، مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح درباره پرداخت ۴ میلیاردی به سربازان ماهر گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی قرارگاه مهارت آموزی سربازان مقرر شد علاوه بر وام خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومانی، برای سربازان ماهری که کارآفرینی می کنند و طرح کارآفرینی دارند وام کارآفرینی تا ۴ میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: این وام شامل افرادی می شود که از سال ۹۷ به بعد کارت پایان خدمت دریافت کرده‌اند. این افراد باید یا در حین خدمت یا قبل یا بعد از پایان خدمت دوره مهارت آموزی را دیده باشند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: همچنین سربازان منقضی خدمت براساس مدرک تحصیلی که دارند می توانند وام دریافت کنند.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: این کار به تازگی آغاز شده است و در حال حاضر در مرحله ثبت نام هستیم و بعد از بررسی طرح کار پرداخت وام آغاز شود.

وی ادامه داد: افراد برای تقاضای این وام می‌توانند برای ثبت نام به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و بعد از تشکیل پرونده، پلیس+۱۰ فرم‌ها را به وظیفه عمومی هر استان به عنوان دبیر کارگروه اشتغال هر استان ارجاع می‌دهد و پس از بررسی طرح در کارگروه مهارت‌آموزی و اشتغال که در مرکز استانداری کلیه استان ها دایر است، به یکی از بانک های عامل معرفی می شود و انشاالله پرداخت وام آغاز می شود.

به گفته مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح بازپرداخت این وام‌ها ۵ تا ۷ ساله بوده و سود آن نیز ۴ درصد است.

سردار کمالی مشاور در پاسخ به این سوال که طرح های ارائه شده باید دارای چه ویژگی هایی باشد، گفت: با توجه به مهارتی که این‌ سربازان دارند، محلی که برای اجرای طرح انتخاب می شود باید شرایط اجرا را نیز دارا باشد. به طور مثال اگر کسی می خواهد گلخانه بزند باید مجوز لازم را دارا باشد، فردی هم ممکن است طرحی ارائه دهد که با اجاره یک مغازه امکان راه‌اندازی طرح وجود داشته باشد. لذا با توجه به ویژگی طرح وام پرداخت می‌شود.

وی درباره بررسی طرح های ارائه شده گفت: بنابر این است که هر چه زودتر طرح ها بررسی و برای دریافت وام به بانک معرفی شوند و بیش از یک ماه الی یک ماه و نیم طول نکشد، در حال تلاش هستیم که این اتفاق بیفتد. به محض اینکه فرد ثبت نام کند چون سیستم به صورت شبکه بهم متصل است؛ معاون وظیفه استان که به عنوان دبیر کارگروه مهارت آموزی و اشتغال است این فرم را دریافت کرده و بررسی را شروع و برای فرد نیز در هر مرحله پیامک ارسال می شود.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ما امیدواریم تا پایان بهمن ماه افراد متقاضی ثبت نام کرده تا هر چه زودتر مرحله بررسی طرح ها نیز آغاز شود.

سردار کمالی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره وام ۱۵۰ میلیونی گفت: در سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر این وام را دریافت کرده‌اند و امسال نیز به دلیل اینکه مجوزها کمی دیر صادر شده است فعلا در مرحله ثبت نام هستیم.

وی ادامه داد: تا امروز که ما آمار گرفته‌ایم حدود ۴ هزار نفر طرح ارائه داده و ثبت نام کرده‌اند و انشالله بررسی‌ها شروع می‌شود و ما خوشبین هستیم که افراد استقبال کرده و این وام را دریافت کرده و به اشتغال برسند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح درباره ضامن تصریح کرد: برای وام ۱۵۰ میلیون تومانی یک ضامن کارمند یا یک کاسب دارای جواز کسب نیاز است. اما برای وام ۴ میلیاردی کمی ضمانت ها سخت‌تر است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها