۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
سرمایه‌گذاران این بازار برنده شدند

در معاملات هفته دوم آبان‌ماه بیشترین درصد افزایش قیمت از آن هر قطعه سکه امامی با رشد ۶.۹ درصدی شد.

فردای اقتصاد: معاملات دومین هفته آبان ماه در حالی پایان یافت که نرخ هر قطعه سکه امامی با عبور از مرز ۱۶ میلیون تومان به سقف دو ساله رسید و توانست رشد ۶.۹ درصدی را تجربه کرد و با سبقت از دیگر گزینه‌های سرمایه‌گذاری، صدرنشین شود. محدودیت‌های خرید دلار در مقایسه با سکه موجب استقبال خریداران از بازار طلا و سکه می‌شود. همین امر موجب شدت گرفتن حباب سکه در ماه‌های اخیر نیز شده است. ضمن آنکه سکه و طلا به طور سنتی نیز نسبت به ارز سهم بیشتری از سبد سرمایه‌گذاری ایرانیان دارند.

دلار آزاد نیز در این هفته ۶.۲ درصد بیشتر قیمت خورد و وارد سقف تاریخی ۳۵ هزار تومان شد. پس از هفته‌ها تلاش بازارساز برای نگه داشتن نرخ ارز پایین مرز ۳۳ هزار تومان، حالا بازار ارز با موج جدیدی از تقاضا مواجه شده است که قیمت دلار را به سطح بی‌سابقه ۳۵ هزار تومان رساند. قیمت دلار از دوشنبه تا پنجشنبه سه مرز ۳۳، ۳۴ و ۳۵ هزار تومان را پشت سر گذاشت. اسکناس آمریکایی پیش از این سابقه حضور در کانال‌های ۳۴ و ۳۵ هزار تومان را نداشت.

شاخص کل بورس تهران نیز با ثبت بیشترین رشد در ۲۷ هفته اخیر، ۳.۴۲ درصد افزایش ارتفاع داد. این نماگر معاملات این هفته را با ۵ روز سبز و رشد ۳.۴۲ درصدی به پایان رساند که از فرودین‌ماه تا کنون نظیری برای آن نمی‌توان یافت. با ثبت این میزان رشد، عنوان سومین هفته با بیشترین افزایش ارتفاع شاخص کل در سال ۱۴۰۱ از آن دادوستدهای هفته دوم آبان‌ماه شد. 

قیمت خودرو نیز در هفته منتهی به ۱۲ آبان‌ماه ۰.۱ درصد افزایش یافت. این روند افزایشی در خودروهای داخلی جدی‌تر از چینی‌ها بود. چراکه معمولا خودروهای داخلی پرمعامله‌ترند و سریع‌تر به نوسانات نرخ ارز واکنش نشان می‌دهند. بازار خودرو معمولا با چند روز تاخیر به نوسانات دلار واکنش نشان می‌دهد و احتمال شتاب گرفتن روند صعودی قیمت خودرو در روزهای آینده وجود دارد.

در بازار ارزهای دیجیتال بیت‌کوین با رشد قیمت همراه شد اما به افزایش کم‌مقدار ۰.۲ درصدی بسنده کرد.

در این خصوص بخوانید:

رکورد سبز بورس در هفته دوم آبان

خانه جدید اسکناس آمریکایی

دلار مسیر قیمت خودرو را تغییر داد

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار