۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
بازگشت دو غول خودرویی شرقی به بازار ایران؟ + عکس  

با توجه به خبرهایی که از واردات خودرو شنیده می‌شود، می‌توان پیش‌بینی کرد که در چند ماه آینده رقابت‌هایی در بازار خودروهای خارجی ایران شکل بگیرد.

خبرآنلاین: تویوتا آیگو X و هیوندای i۱۰ از آن دست خودروهایی هستند که شانس بالایی برای وارد شدن به بازار ایران دارند و در صورت تحقق این امر رقابت جالبی میان آن‌ها شکل می‌گیرد.

کرمان موتور و ایرتویا جزو واردکنندگان مجاز به واردات خودرو شناخته شده‌اند و انتظار می‌رود که با همان شرکای قدیمی خود همکاری خود را ادامه دهند.

تویوتا آیگو X و هیوندای i۱۰ هر دو در بازه قیمتی ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو قرار دارند و با شرایط واردات منطبق هستند.

نسل جدید آیگو X در سال ۲۰۲۱ و i۱۰ هم در سال ۲۰۲۰ معرفی شده است.

مقایسه هیوندای و تویوتا
مقایسه هیوندای و تویوتا

با وجود اقتصادی و ارزان بودن هر دو خودرو، با طراحی جذاب و خاصی روبه‌رو هستیم. آیگو X شکلی بین یک مینی کراس‌اور و هاچبک و i۱۰ هم همان حالت یک هاچبک کوچک را دارد.

طراحی آیگو بیان‌کننده زبان طراحی محصولات فعلی تویوتا است. در طراحی جلو با یک چراغ نسبتا بزرگ روبه‌روایم که دیلایت C شکلِ آن، بسیار خودنمایی می‌کند. جلوپنجره آیگو در قسمت پایینی قرار دارد.

طراحی جلویی i۱۰ نسبت به آیگو محافظه کارانه‌تر است و آن‌چنان تهاجمی به نظر نمی‌رسد. جلوپنجره آن با خطوط تیزی طراحی شده و همسو با طراحی چراغ‌ها است.

مقایسه هیوندای و تویوتا
مقایسه هیوندای و تویوتا

در قسمت عقبِ آیگو،چراغهای عمودی شکل قرار دارند که سعی کرده‌اند خودرو را بلند و شبیه به یک کراس‌اور نشان دهند. طراحی قسمت عقب i۱۰ بسیار ساده است و نکته خاص و جذابی در آن دیده نمی‌شود.

طراحی داخلی هر دو خودرو ساده است و بیشترین چیزی که در کابین‌های آنها خودنمایی میکند، نمایشگر ۸ یا ۹ اینچی است. تزئینات رنگی در کابین آیگو X هم به چشم می‌خورد.

بازگشت دو غول خودرویی شرقی به بازار ایران؟ + عکس  
مقایسه هیوندای و تویوتا

در مجموع از نظر طراحی، آیگو X برتری‌های بیشتری در دست دارد.

از نظر فضای داخلی i۱۰ فضای بیشتری دارد و آیگو به دلیل اسپرت بودن، فضای بسیار کمتری را به شما ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی

موتور بنزینی آیگو ۱ لیتری ۳ سیلندر تنفس طبیعی است که ۷۲ اسببخار قدرت و ۹۳ نیوتونمتر گشتاور تولید می‌کند. شتاب این خودرو با گیربکس اتوماتیک ۱۵.۵ و با گیربکس دستی ۱۵.۶ ثانیه اعلام شده است.

i۱۰ با دو پیشرانه‌ عرضه می‌شود؛ پیشرانه اول ۱ لیتری سه سیلندر با ۶۷ اسب بخار قدرت و ۹۶ نیوتن متر گشتاور و پیشرانه دوم ۱.۲ لیتری چهار سیلندر با ۸۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور است. علاوه بر گیربکس دستی امکان سفارش گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک هم وجود دارد.

مقایسه هیوندای و تویوتا
مقایسه هیوندای و تویوتا

آیگو X تنوعِ رنگ بیشتری نسبت به i۱۰ دارد و باید ببینیم که نماینده واردکننده آیگو، این تنوع رنگی را برای بازار ایران هم در نظر میگیرد یا خیر.

بازه قیمتی تویوتا آیگو X از ۱۸ هزار یورو آغاز و تا ۲۳ هزار یورو هم ادامه دارد که باتوجه به محدودیت واردات، نسخه‌های Pure و Edge میتوانند وارد ایران شوند.

قیمت i۱۰ از ۱۲ هزار یورو آغاز و تا ۱۵ هزار یورو هم ادامه دارد که ارزانتر از آیگو است.

این دو خودرو اگر با قیمت مناسبی وارد ایران شوند، می‌توانند فروش خوبی را تجربه کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاردان IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    خدا به کدامین سو داریم میریم اینا دیگه چیه؟ بابا ایرانی لیاقتش خیلی بیشتر از ایناس اینا یه مشت اسباب بازیه ...خلایق هر چه لایق