۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
استارتاپ «انجام میدم» تعطیل شد

«انجام میدم» با انتشار بیانیه‌ای خبر از تعطیلی سایت خود بعد از ۸ سال و تا پایان سال ۱۴۰۱ داد.

«انجام میدم» خبر از تعطیلی و توقف فعالیت این سایت بعد از هشت سال داده است. تعطیلی انجام میدم دلایل مختلفی داشته که یکی از آنها «دوچندان شدن مشکلات» اعلام شده است. «انجام میدم» پلتفرمی بود که به عنوان یک مجموعه دانش بنیان، بستری را فراهم کرد تا کاربرانش در هر نقطه از ایران و حتی از سراسر جهان، این امکان را داشته باشند که بر اساس تخصص‌ها، استعدادها، مهارت‌ها و توانمندی‌های خود پروژه کاری فریلنسری دریافت کنند.

«انجام می‌دم» اما با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بعد از گذشت ۸ سال از فعالیت خود، حالا قصد دارد فعالیت خود را تا پایان سال ۱۴۰۱ متوقف کند. این توقف عملکرد در حالی است که «انجام می‌دم» پیش از این، بیش از ۲۲۰ هزار فریلنسر و بیش از ۳۳۲ هزار سفارش کسب‌وکار بر بستر آن انجام شده است.

فعالیت فریلنسری در پلتفرمی که پرداخت امن، ارتباط مستمر با کارفرما و همچنین اطمینان خاطر از یک روند کاری حرفه‌ای وجود داشته باشد پیش از چالش‌های ارتباطات اینترنتی معیشت تعداد قابل توجهی از افراد را تامین می‌کرد. حالا با فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ و تحت تاثیر قرار گرفتن روند کاری تولید محتوا در این پلتفرم‌ها، فعالیت فریلنسری هم هر روز بیشتر دچار چالش می‌شود.

چندی پیش بود که در جلسه رونمایی از بسته حمایت از کسب و کارهای اینترنتی از سوی وزیر ارتباطات اعلام شد که به زودی مصوبه ای برای فریلنسرها به تصویب خواهد رسید که به چرخش اقتصادی این قشر کمک خواهد کرد؛ موضوعی که البته تا امروز اطلاعات بیشتری درباره آن داده نشده است.

«انجام میدم» در اطلاعیه‌ خود به زمان‌بندی توقف فعالیت سایت خود اشاره و اعلام کرد: «ثبت‌نام کاربران جدید از ۱۳ آبان، ثبت کارهای جدید از ۲۰ آبان، ثبت سفارش‌های جدید از ۲۰ آذر، ثبت درخواست برداشت وجه فوری از ۲۰ دی، آخرین مهلت ثبت درخواست‌های معمولی برداشت وجه ۲۰ بهمن، تسویه حساب‌ها تا پایان بهمن انجام خواهد شد.

در ادامه این تقویم توقف کاری محتواها و فایل‌های آپلود شده در سایت تا ۱۰ اسفند ماه قابل دانلود و پشتیبان‌گیری خواهند بود و بعد از این تاریخ «انجام میدم» تضمینی برای در دسترس بودن این اطلاعات ندارد. در همین راستا فعالیت بخش پشتیبانی کاربران در واحدهای مختلف هم از تاریخ ۱۰ اسفند متوقف خواهد شد.

در ادامه روند فیلترینگ تعداد قابل توجهی از کسب‌وکارهای خرد در اینستاگرام از بین رفتند در ادامه از بین رفتن این کسب‌وکارها با بیکار شدن فریلنسرها و پلتفرم‌های ارتباط کاری فریلنسرها مواجه‌ایم. این روند در حالی است که هر روز تصمیم‌گیران و مسئولان بر این ادعای خود تاکید می‌کنند که نه تنها فیلترینگ وجود ندارد بلکه هیچ کسب‌وکاری هم از این روند آسیب ندیده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار