۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
 آمریکا برای جمع کردن برجام پیام می‌دهد

 رشد نرخ ارز روی دیگر جنگ ترکیبی است  

فردای اقتصاد:کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تحلیل شرایط موجود کشور به فردای اقتصاد گفت: خردمندی جمهوری اسلامی و آمادگی کامل که از قبل داشت باعث شد تا تدابیر ویژه جنگ ترکیبی را به ثمر نشاند و تحلیل بنده این است که آینده در همه حوزه ها  بسیار درخشان خواهد بود. وضع اقتصادی  به مراتب نسبت به دولت قبل دارد پیش می رود و گشایش ها دارد پیش می آید. امروز ما دیگر مشکلی در بحث صادرات نفت و کالای خارجی نداریم و ازآن طرف هم آمریکایی ها و اروپایی ها هم التماس توافق می کنند.

کریمی قدوسی در پاسخ به اینکه تحلیل شما از وضعیت موجود و تحقق برجام چیست گفت:  در حوادث  و اتفاقاتی که درکشورافتاد پیروزی بسیار بزرگی برای ملت ایران اتفاق افتاد. ‌غرب با شکست کامل  مواجه شده و ۴۷ سرویس کامل دشمن که فعال بودند امروز اذعان دارند که ما نتیجه نگرفتیم. این اتفاق نتیجه فعالیت ده ساله اشان بود زیرا در بعد تحریم  و تهدید سخت نتیجه نگرفتند و سرویس ها تمام توانشان را روی آموزش عده ای خاص که تعدادشان مشخص است گذاشتند.

 آمریکا برای جمع کردن برجام پیام میدهد

 وی با استناد به توضحیات امیر عبداللهیان  وزیر امور خارجه در جلسات مختلف با مجلس گفت: ورای این مباحث پیش آمده در داخل ایران، ‌مستمرا آمریکایی ها به واسطه واسطه هایشان پیام هایی برای توافق و جمع کردن پرونده برجام می دهند.

 قدوسی گفت: از جمله سفر جناب آقای رئیسی به نیویورک اتفاقی که افتاد در نشست رسانه ایشان نمایندگان دو جریان دموکرات و جمهوری خواهد و رسانه های آنها متمرکز بودند روی بحث مذاکرات و توافق متمرکز بودند و هیج گونه سوال و اشاره ای نسبت به مسائل داخل ایران نداشتند واین مساله درباره اروپایی ها هم صدق می کند.

 به گفته کریمی قدوسی، علت این امرهم این است که غرب با بحران جدی انرژی مواجه است و بازگشت جمهوری اسلامی را به بازار انرژی جهان  خیلی موثر میداند و به صراحت هم خواسته آنها نفت و گاز است و به صراحت هم  اعلام می کنند و به زبان هم می آورند تا آخرین  مراحل مذاکرات و بحث ها دو موضع فقط دربحث مذاکرات باقی مانده بود در حوزه آمریکایی ها یکی بحث ادعاهای آژانس و دیگری تضمین  سرمایه گذارهای خارجی که وارد ایران می شوند و اگرتوافق به هم بخورد آن سرمایه گذار بتوانند تا دو سال و نیم بعد، ‌ پرونده خود را ببندد. آنها بر این دو موضوع متمرکز بودند و چاره هم این بود که در هر دو موضوع امریکایی ها چراغ سبز نشان دادند. در حال حاضر هم همین موضوعات ادامه دارد و مسایل بر روی همین دو مورد دور می زند و چیز خاصی نیست.

 رشد نرخ ارز 

وی درپاسخ به اینکه  چرا بازار ارز به سخنان وزیر اور خارجه درباره برقرای تماس تلفنی با بورل واکنش مثبت نشان نمی دهد هم گفت: برای افزایش نرخ دلار دست های داخلی در کار است وگرنه اتفاقی در خارج نیفتاده است که بخواهد دلار را بالا ببرد.

 کریمی قدوسی با طرح این سوال که مگر ما امروز و مشکل فروش نفت و تامین ارز داریم ادامه داد: دست های داخلی درکار است و این ها همه به جریان نفوذ و مسائل سیاسی مرتبط است که سعی می کنند با التهاب آفرینی و جنگ ترکیبی فضا را متشنج کنند. یک روی دیگرجنگ ترکیبی همین بحث ارز و دلار است که به اغتشاشات  اضافه می شود می‌خواهند پیام بدهند با این جنگ ترکیبی.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار