۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
هزاران هکتار زمین دولت به چه کسی می‌رسد؟

وزارت راه و شهرسازی از شناسایی ۸۱۰۰ هکتار زمین مازاد در اختیار ادارات و دستگاههای دولتی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داده که ۳۱۰۰ هکتار آن به نام این وزارتخانه سند خورده اما هنوز نیمی از زمین‌های شناسایی شده که ادارات برای پروژه‌های تعطیل و متوقف خود در اختیار گرفته بودند به خانه‌سازی برای مردم اختصاص داده نشده است.

ایسنا:  روند انتقال اراضی مازاد ادارات و دستگاه‌های دولتی به طرح نهضت ملی مسکن تقریبا با کندی ادامه دارد. در سال جاری رییس‌جمهور دستور داد تا پایان شهریور مساله انتقال اراضی دولتی تعیین تکلیف شود که به همین لحاظ در ماه‌های اخیر موضوع انتقال این اراضی تسریع شده است.

زمین پروژه ۵۶۰ هکتاری نهضت ملی مسکن قم

رضایی با اشاره به دستور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مسئولین کاداکس استان‌ها برای کمک به شناسایی زمین‌ها گفت: تاکنون مجموع اراضی شناسایی شده به ۸ هزار و ۱۰۰ هکتار رسیده است. همچنین از حدود ۴۱۳۴ هکتار اراضی شناسایی شده اولیه، تا امروز سند بالغ بر ۳۱۰۰ هکتار زمین منتقل شده است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی افزود: از میزان ۸۱۰۰ هکتار حدود ۱۳۰۰ هکتار اراضی دارای مشکلاتی بودند که مانع انتقال سند می‌شد و به همین دلیل از دور خارج شدند. در حال حاضر ۳۷۰۰ هکتار زمین برای انتقال و اخذ سند در برنامه قرار دارد و سایر اراضی هم در در فرایند اداری قرار دارند تا به مرحله انتقال سند برسند.

رضایی تاکید کرد: تا کنون سند بالغ بر ۵۰ درصد اراضی شناسایی شده  منتقل شده و مابقی اراضی نیز به ترتیب به مرحله اخذ سند خواهند رسید.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بیشترین انتقال سند از سوی وزارت جهاد کشاورزی انجام شده که بالغ بر ۱۸۸۰ هکتار است.

وی دستگاه دولتی دوم را وزارت علوم با ۵۵۳ هکتار زمین انتقال داده و وزارت نفت را سومین دستگاه دولتی با ۱۶۴ هکتار زمین اعلام کرد.

رضایی همچنین خاطر نشان کرد: استان ایلام دارای بیشترین اخذ سند زمین بر اساس ماده ۱۰ قاتون جهش تولید مسکن بوده و پس از آن استان‌های ایلام، البرز و اصفهان قرار دارند.


در همین رابطه بخوانید:
زمین‌های فروخته شده مسکن مهر پس گرفته خواهند شد؟

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها