۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
لیگ فوتبال ایران پایین‌تر از ازبکستان؟

رئیس فدراسیون فوتبال با حضور در سمینار سالانه افسران صدور مجوز باشگاهی ضمن انتقاد از رویه پیشین فدراسیون در صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها از احتمال کاهش تعداد تیم‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول خبر داد.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: استانداردسازی فوتبال یکی از مهم‌ترین اهداف کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا است و به همین دلیل از دو دهه پیش بحث مجوز باشگاهی در فیفا شروع شده است و از سال ۲۰۱۰ این مسئله در آسیا هم رسما آغاز شده است.

مقایسه تعداد باشگاه‌هایی که در آسیا مجوز حرفه‌ای گرفتند

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه در بخش مجوز باشگاهی در گذشته خوب عمل نکرده‌ایم و رویکرد تسامح و تساهل را پیش گرفته بودیم و این موضوع باعث شد که در این بخش از فوتبال آسیا بسیار عقب‌تر باشیم. تیم ملی فوتبال ایران درحال‌حاضر از لحاظ فنی و کسب نتایج در رده‌بندی‌های جهانی در صدر فوتبال آسیا قرار دارد اما وقتی عملکردمان را در مجوز باشگاهی مشاهده می‌کنیم عملکرد قابل دفاعی نداشته‌ایم. در سال گذشته تنها دو تیم توانستند مجوز کنفدراسیون فوتبال آسیا را برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا دریافت کنند این در حالی است که ۵۴ تیم از کشور ژاپن، ۱۸ تیم از کشور کره و ۱۲ تیم از کشور امارات و ۱۲ تیم از کشور ازبکستان مجوز باشگاهی AFC را دریافت کردند و این نشان دهنده فاصله باشگاه‌های ما از استانداردهای باشگاهی در آسیا است. شاید بر این اساس نیاز باشد حتی در تعداد تیم‌های لیگ برتر و لیگ یک تجدید نظر شود. وقتی باشگاهی نمی‌تواند استانداردهای اولیه و ضروری فوتبال را داشته باشد چه اصراری بر شرکت در بالاترین سطح فوتبال ایران و آسیا دارد.

مهدی تاج ادامه داد: خوشبختانه اخیرا اتفاقات خوبی در بخش صدور مجوز فدراسیون فوتبال در حال رخ دادن است. نخستین هدف این کمیته رفع تعلیق بود که خوشبختانه با فعالیت‌های مستمر آقای زارعی و همکاران‌شان در آینده نزدیک این اتفاق خواهد افتاد. گام بعدی کمیته شروع چرخه مجوز برای تیم‌های لیگ برتر و لیگ یک فوتبال است که با این سمینار این مسیر هم خیلی قوی شروع شده است. در همین جلسه افسر مجوز باشگاهی و مدیران مالی همه تیم‌های لیگ برتر حضور دارند. نمایندگان ده باشگاه لیگ هم در این جلسه حضور دارند که نشان می‌دهد کار به خوبی شروع شده است.

منبع: فدراسیون فوتبال

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha