۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
اردوغان: در سیاست کینه ابدی وجود ندارد؛ ممکن است با اسد دیدار کنم

رییس‌جمهور ترکیه: عملیات نیروهای مسلح ترکیه در شمال سوریه و عراق «تازه آغاز کار» است.

فردای اقتصاد: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت که عملیات نیروهای مسلح ترکیه در شمال سوریه و عراق «تازه آغاز کار» است و آنکارا مصمم به تامین امنیت مرزهای خود است.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنکارا روز یکشنبه یک عملیات هوایی علیه شاخه سوری حزب کارگران کردستان در شمال سوریه انجام داد - حملاتی به شهر کوبانی و همچنین در شمال عراق گزارش شد.
اردوغان در نشست حزب حاکم عدالت و توسعه گفت که این کشور «در صورت صلاحدید» عملیات زمینی را در سوریه آغاز خواهد کرد.
او تاکید کرد: «عملیات ما با هواپیما، توپخانه و UCAV (هواپیماهای جنگی بدون سرنشین) تازه آغاز شده است. ما با عملیات زمینی در مناسب‌ترین زمان، تروریست‌ها را به سختی شکست خواهیم داد و اقداماتی که اتخاذ خواهیم کرد وحدت و امنیت هر دو کشور سوریه و ترکیه را تضمین می کند.»
اردوغان تاکید کرد که ترکیه بیش از هر زمان دیگری مصمم به تامین امنیت مرزهای جنوبی خود است.
او افزود: «ترکیه به وعده‌های خود در خصوص مرزهای سوریه وفادار مانده‌است و اگر طرفین ما نتوانند الزامات توافق را انجام دهند، ما حق داریم از خود مراقبت کنیم.»
او افزود که دولت های عراق و سوریه نباید از این عملیات احساس ناراحتی کنند زیرا تنها هدف این کشور حفاظت از امنیت ملت خود و همچنین مردم کشورهای همسایه است.
اردوغان گفت: «هیچ کس نمی تواند مانع شود یا در برابر ما بایستد تا خط امنیتی را به جایی که باید باشد، جایی که این حملات به مرزهای ما و شهروندان ما ادامه دارد، بکشد.»
او تاکید کرد: «پیام ما به کسانی که همچنان تلاش می‌کنند ترکیه را با روش‌های موذیانه به زانو درآورند، واضح است: شما هرگز موفق نخواهید شد.»
او در خصوص دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، گفت: «در سیاست هیچ کینه و کدورت ابدی وجود ندارد.»
اردوغان با یادآوری اظهارات دولت باغچلی، رئیس حزب ملی گرای ترکیه درباره دیدار با السیسی و حتی بشار اسد، اظهار داشت: «ممکن است؛ در سیاست هیچ کینه و کدورت ابدی وجود ندارد. در نهایت، تحت مناسب‌ترین شرایط گام‌هایی برداشته خواهد شد.»
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به انفجاری که اخیرا در استانبول رخ داد و در اثر آن شش تن کشته شدند، گفت: «تمامی عوامل حادثه انفجار در خیابان استقلال استانبول شناسایی و مجازات می شوند. ترکیه در برابر این حملات سکوت نمی‌کند و طرف‌هایی را که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند، شناسایی خواهد کرد. پاکسازی منطقه را از تل رفعت، منبج و عین العرب شروع می کنیم. تونل‌های سیمانی که تروریست ها در آن پنهان شده‌اند، گور آنها خواهد بود.»
اخیرا انفجاری در خیابان استقلال استانبول رخ داد که طبق اعلام مقامات آنکارا شش کشته و ۸۱ مجروح بر جای گذاشت.
مقامات ترکیه در این راستا یک زن را بازداشت و اعلام کردند که او عامل بمبگذاری است. در گزارش‌های اولیه آمده بود که این زن تابعیت سوریه را دارد و در این کشور توسط پ.ک.ک آموزش دیده و از طریق عفرین وارد ترکیه شده است.
اما فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک «قسد» با ارائه اطلاعات جدیدی از هویت عامل انفجار استانبول اعلام کرد که او وابسته به داعش است و ارتباطی با کُردهای سوریه ندارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار