۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
مبادلات تجاری ایران با اروپا در مرز ۴میلیارد یورو

کارنامه تجارت ایران با اروپا در ۹ماهه سال جاری میلادی از رشد ۳۰درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

فردای اقتصاد: جدیدترین آمار منتشر شده از سوی پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ۹ماهه نخست سال جاری میلادی رشد ۳۰درصدی داشته و به ۳میلیارد و ۹۴۷میلیون یورو رسیده است. مبادلات تجاری دو طرف در ۹ماهه نخست سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۳میلیارد و ۲۵میلیون یورو اعلام شده بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «تسنیم» به نقل از این پایگاه خبری، ۲۷عضو اتحادیه اروپا در ۹ماهه نخست سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۷۹۹میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۸درصدی داشته است. کل واردات اتحادیه اروپا از ایران در ۹ماهه سال قبل ۶۲۳میلیون یورو اعلام شده بود.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۹ماهه نخست امسال نیز با رشد ۳۱درصدی مواجه شده و به ۳میلیارد و ۱۴۸میلیون یورو رسیده است. اعضای این اتحادیه در ۹ماهه نخست سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲میلیارد و ۴۰۲میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

در نهمین ماه سال جاری میلادی واردات اتحادیه اروپا از ایران ۷۲میلیون یورو و صادرات به ایران ۴۷۲میلیون یورو اعلام شده است. واردات اتحادیه اروپا از ایران در سپتامبر سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۶۸میلیون یورو و صادرات به ایران در این ماه ۳۰۸میلیون یورو بوده است. بر این اساس واردات اتحادیه اروپا از ایران در سپتامبر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶درصد و صادرات اتحادیه اروپا به ایران در این ماه رشد ۵۳درصدی داشته است.

مطالب مرتبط:

اروپایی‌ها مشتری کدام کالای ایرانی هستند؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار