۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
خودروهای پرتیراژ در بورس کالا عرضه می‌شوند؟

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: توافق شده خودروهای پرتیراژ به فهرست عرضه خودروها به بورس کالا اضافه شود و شاهد حذف قیمت‌گذاری دستوری در محصول های ایران خودرو و سایپا تا پایان امسال باشیم.

بورس تهران روز سه‌شنبه متعادل و مثبت دنبال شد.  شاخص کل با رشد  ۵،۸۶۵ واحدی (معادل ۰.۴۲ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است شرایط بهتری داشت و با رشد ۰.۷۲ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد  به ۳،۴۵۵ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو و قطعات، فرآورده‌های نفتی و شیمیایی و در بین نمادها پالایش، خگستر و خساپا بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

در روز گذشته حدود ۶۱ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای بوعلی و سبزوا بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای خودرو و آریا داشتند. 

رئیس اتحادیه لوازم خانگی: واردات لوازم خانگی در حد صحبت است نه اجرا و تا زمانی که تولید داخل داریم، واردات ممنوع است.

وزیر اقتصاد با تکذیب اعمال فشار از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس بر شورای عالی بورس در خصوص تعیین ریاست سازمان بورس گفت: اساسا دولت آیت الله رئیسی، دولتی نیست که تحت فشار، تصمیم بگیرد.

رئیس سازمان بورس: از این به بعد بر اساس قانون احکام دائمی توسعه کشور تخلفات و جرائم افراد و نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس برای عموم افشا می‌شود. / تلاش می‌کنیم بساط بخت آزمایی خودرو توسط بورس کالا برچیده شود./ دستورالعمل حاکمیت شرکتی اصلاح شده و به زودی ابلاغ می‌شود. در برخی شرکت‌ها دیده شده که حاکمیت شرکتی توسط سهامداران  عمده رعایت نمی‌شود، در این دستورالعمل ضمانت اجرایی قید شده است./ درباره فروش سهام عدالت به توافق نرسیدیم.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس: ساختار ۲ صندوق دارایکم و پالایش از ابتدای تاسیس مناسب نبود.

تارا اتوماتیک مشکی آبنوس در میان خودروهای عرضه شده ایران‌خودرو در بورس‌کالا بود و در نهایت این خودرو با ۱۵۸ متقاضی ۲۳.۸۷ درصد بالاتر از قیمت پایه و با قیمت ۴۵۵ میلیون و ۳۶۲ هزار تومان معامله شد.

سخنگوی بانک مرکزی از افزایش سقف مجاز صرافی‌ها برای دریافت روزانه ارز مورد نیاز خود از بانک تا ۵۰ درصد خبر داد./ شبکه بانکی در هفت ماه گذشته امسال حدود ۲۲۴۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که از رشد ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.

نماینده مجلس گفت: انتشار اوراق گواهی ارزی یکی از اقدامات به موقع و درست دولت برای مهار نوسانات این بازار بود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: توافق شده خودروهای پرتیراژ به فهرست عرضه خودروها به بورس کالا اضافه شود و شاهد حذف قیمت‌گذاری دستوری در محصول های ایران خودرو و سایپا تا پایان امسال باشیم.

وزیر کار: امکان دارد تا پایان سال از یک میلیون شغل هم بیشتر ایجاد کنیم.

با ابلاغ بخشنامه از سوی بانک مرکزی، سقف دریافت ارز توسط صرافی‌ها از ۱۰۰ هزار یورو به ۱۵۰ هزار یورو افزایش یافته است. 

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه: وضعیت در خصوص احیای برجام بعد از قطعنامه اخیر برخی کشورها در جلسه شورای حکام آژانس در محکومیت ایران بسیار پیچیده شده است. 

ناتو: روسیه قصد دارد از زمستان به عنوان یک «سلاح جنگی» استفاده کند.

وزیر خارجه فرانسه ادعا کرد: تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران در راه هستند و قرار است در نشست آتی وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دوازدهم دسامبر (۲۱ آذر) به تصویب برسند.

رویترز ‌به نقل از کمیسیون مقام زنان در سازمان ملل نوشته که روز ۱۴ دسامبر (٢٣ آذر) درباره ادامه حضور ایران در این کمیسیون رای‌گیری خواهد شد.

کاخ سفید: تشکیل گروه حقیقت‌یاب علیه ایران اقدامی تاریخی و بی‌سابقه بود.

نخست‌وزیر عراق در تهران با مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور دیدار کرد.

📍اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار