برنامه کامل زنگ پایان امروز ۱۴ آذر ۱۴۰۱

سد دلاری بورس تهران

همراه با مجید هوشمند، کارشناس بازار سرمایه
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
سد دلاری بورس تهران

در زنگ پایان امروز همراه با مجید هوشمند، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی روند بورس تهران و چشم‌انداز آن طی ماه‌های آینده پرداختیم.

بورس امروز در حالیکه شروع مثبتی را رقم زده بود، توانایی مقابله با عرضه‌ها را نداشت و به مرور با افزایش قدرت فروشندگان کلیت بازار را به سمت منفی‌ها سوق داد تا شاهد عقب‌گرد نمادها از سقف‌های قیمتی روزانه باشیم. گروه خودرویی که نیز که روز گذشته برخلاف دیگر صنایع توانسته بود رنگ یکدست سبزی را به خود بگیرد، در محدوده منفی‌ها به معاملات خود پایان داد. شاخص کل بورس امروز در نهایت با یک عقب‌نشینی ۰.۳ درصدی مواجه شد و شاخص هم‌وزن نیز با عملکرد نسبتا بهتری توانست بازدهی ۰.۱۲ درصدی را به ثبت برساند. ارزش معاملات ۳۴۴۹ میلیارد تومانی و خروج پول ۲۲۳ میلیارد تومانی نیز تاییدی بود بر معاملات کم‌رمق و به سمت منفی بورس امروز.

در زنگ پایان امروز همراه با مجید هوشمند، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی روند بورس تهران و چشم‌انداز آن طی ماه‌های آینده پرداختیم. وی در وهله اول در رابطه با وضعیت کامودیتی‌ها اعتقاد داشت که پس از فروکش کردن سیاست‌های انقباضی بانک‌های مرکزی در مواجهه با تورم جهانی و همچنین برطرف شدن رکود حاصل از کرونا، چشم‌انداز کاهشی قیمت‌ها متوقف شده است اما به دلیل شرایط رکودی متاثر از رخدادهای اخیر، نمی‌توان انتظار رشد قابل توجهی را نیز برای آن‌ها داشت.

در بخش دوم برنامه نیز همراه با عرفان رحمانی، تحلیلگر فردای اقتصاد، به بررسی وضعیت دو نماد فملی و لابسا پرداختیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha