۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
صرافی‌های پرریسک برای معاملات رمزارزی ایرانیان

تجربه بارها ثابت کرده است که صرافی‌ها محل امنی برای نگه‌داری رمزارزها به دید بلند مدت نیستند و همواره مشکلاتی نظیر هک و یا حتی ورشکستگی در کمین این سرمایه‌ها قرار دارد.

فردای اقتصاد: امنیت یکی از مهمترین مسائلی است که فعالان بازار رمزارزها با آن مواجه هستند. شاید کمتر سرمایه‌گذاری باشد که دغدغه پیدا کردن یک کیف پول امن را نداشته باشد. اما با وجود هشدارهای فرآوان، بسیاری از افراد همچنان از صرافی‌ها برای نگهداری دارایی‌های کریپتویی خود استفاده می‌کنند. تجربه بارها ثابت کرده است که صرافی‌ها محل امنی برای نگه‌داری رمزارزها به دید بلند مدت نیستند و همواره مشکلاتی نظیر هک و یا حتی ورشکستگی در کمین این سرمایه‌ها قرار دارد.

این مشکلات برای کاربران ایرانی دو چندان است. چرا که غیر از موارد گفته شده، به دلیل تحریم‌ها اغلب صرافی‌ها از ارائه خدمات به ایرانیان امتناع می‌کنند و در صورت ردیابی IP امکان مسدود شدن حساب وجود دارد.

از این جهت ایرانیان ناگزیرند به سمت پلتفرم‌هایی حرکت کنند که قوانین ساده‌تری دارند اما ممکن است از اعتبار پایینی نیز برخوردار باشند. همه این مسائل امنیت دارایی افراد را در سطح پایینی قرار می‌دهد و تنها راه گریز از این شرایط و نگهداری رمزارزها برای مدت طولانی استفاده از ولت‌های امن از جمله ولت‌های سرد و گرم است.

سرمایه‌گذاری‌های جدید در رمزارزها

به دلیل ناامنی و مشکلات در صرافی‌های متمرکز موجود، خالق تلگرام تصمیم به راه‌اندازی یک صرافی غیر متمرکز گرفته است. این موضوع می‌تواند بر روی توکن این پلتفرم به اسم تون تاثیرگذار باشد.

در هر صورت با وجود شرایط نامساعد بازار رمزارزها و افت قابل توجه آن ها، روند رشد و توسعه و حتی سرمایه‌گذاری در بسیاری از ارزهای دیجیتال ادامه دار است. این موضوع به گونه‌ای می‌تواند نشان دهنده پتانسیل‌های این پروژه‌ها باشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار