برنامه کامل شمارش معکوس امروز ۱۶ آذر ۱۴۰۱

جایگاه اوراق مرابحه در تامین مالی شرکتی

همراه با حمید نورعلی‌دخت مدیر تأمین مالی و تجهیز منابع مالی هلدینگ پدیده شیمی پایدار و مهدی ساعتچی مدیر تامین مالی گروه بهمن
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
جایگاه اوراق مرابحه در تامین مالی شرکتی

بورس تهران در روز سه‌شنبه متعادل و منفی دنبال شد و دوباره شاهد واگرایی میان شاخص کل و هم‌وزن بودیم که دلیل آن را می‌توان به معاملات پررونق در صنعت خودرو به واسطه زمزمه‌های حذف قیمت‌گذاری دستوری جست‌وجو کرد. در نهایت شاخص کل با افت ۴، ۲۰۱ واحدی (معادل ۰.۳ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۹ هزار واحدی ایستاد.و شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است امروز نیز در محدوده مثبت به کار خود ادامه داد و با رشد ۰.۳۹ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد همچنان در محدوده رکودی قرار داشته و امروز نیز عدد ۳، ۴۵۸ میلیارد تومانی را ثبت کرد.

در بین صنایع خودرو و قطعات، سرمایه‌گذاری ها و شیمیایی و در بین نمادها خبنیان، خودرو و خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشتند. خروج پول اشخاص حقیقی همچنان ادامه دارد و حدود ۱۲۱ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد.

در توضیح اوراق صکوک مرابحه باید گفت افرادی که این اوراق را خریداری می‌کنند، به صورت مشاع، مالک مال یا دارایی هستند که طبق قرارداد مرابحه آن را خریداری کرده‌اند. به عبارت دیگر صاحب این اوراق، مالک آن دین یا دارایی است و تا زمانی که تاریخ سررسید این اوراق به اتمام برسد، خریداران آن در دارایی مذکور سهیم هستند. همچنین این اوراق سود و بازدهی ثابت دارند و از طرف دیگر نیز می‌توان اوراق گفته شده را در بازار ثانویه خرید و فروش کرد. در برنامه شمارش معکوس امروز همراه با حمید نورعلی‌دخت، مدیر تأمین مالی و تجهیز منابع مالی هلدینگ پدیده شیمی پایدار و مهدی ساعتچی، مدیر تامین مالی گروه بهمن به بررسی چگونگی تأمین مالی شرکتی از مسیر انتشار اوراق مرابحه پرداختیم.

در این برنامه آرمان ملکی، تحلیلگر فردای اقتصاد نیز توضیحاتی را در رابطه مهمترین اخبار و آمار معاملات روز گذشته بورس تهران ارائه دادند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha