۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
فرمول افزایش قیمت خودرو در بورس

کارگزار عرضه‌کننده پژو ۲۰۷ در بورس کالا در گفت‌وگو با «فردای اقتصاد» از فرمول افزایش قیمت خودروهای ایران خودرو پرده برداشت.

فردای اقتصاد: کارگزار عرضه‌کننده محصولات ایران خودرو در بورس کالا در گفت‌وگو با «فردای اقتصاد» فرمول افزایش قیمت پایه خودروهای پژو ۲۰۷ و تارا در عرضه هفته آینده بورس کالا را اعلام کرد. هادی مهدی‌لو، مدیر کالا و انرژی کارگزاری بانک پاسارگاد گفت مبنای رشد قیمت پایه «افزایش به میزان ۸۵ درصد میزان رقابت مرحله قبلی عرضه» بوده است.

ایران خودرو شنبه آینده (۱۹ آذر) ۲۱۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ و تارا را در بورس کالا عرضه می‌کند که دومین مرحله عرضه خودروهای پرتیراژ در بورس محسوب می‌شود. اما قیمت پایه این خودروها نسبت به عرضه قبلی (که در آبان‌ انجام شده بود) افزایش یافته است. میزان افزایش قیمت پایه برای خودروها متناسب با میزان رقابت برای آن‌ها در مرحله قبل بوده است.

فردای اقتصاد روز گذشته در گزارش «پایان چراغ خاموش قیمت‌گذاری دستوری خودرو» اشاره کرده بود که به نظر می‌رسد قیمت‌های پایه جدید، ۱۵ درصد پایین‌تر از میانگین موزون معاملات سری قبل تعیین شده‌اند. امروز کارگزار عرضه‌کننده محصولات ایران خودرو در بورس، محاسبات فردای اقتصاد را تایید کرد.

بورس کالا افزایش قیمت پایه را به ۸۵ درصد رقابت سری قبل محدود کرد

مدیر کالا و انرژی کارگزاری بانک پاسارگاد همچنین افزود که ایران خودرو خواستار آن بوده که ۱۰۰ درصد میزان رقابت قبلی به قیمت پایه اضافه شود (قیمت پایانی خودروها در مرحله قبل به عنوان قیمت پایه مرحله جدید در نظر گرفته شود)، اما بورس کالا مخالفت کرده و صلاح دیده این رقم به ۸۵ درصد محدود شود.

برای اطلاع از میزان رقابت در مرحله اول عرضه تارا و ۲۰۷ در بورس کالا گزارش فردای اقتصاد را بخوانید: سود ۱۸۰ میلیونی برای خریداران این خودرو در بورس

فرمول افزایش قیمت خودروهای بورسی ثابت است؟

مهدی‌لو در پاسخ به این سوال که آیا این فرمول در عرضه‌های آینده هم به همین شکل اعمال خواهد شد، پاسخ منفی داد و گفت که فعلا این موضوع رویه ثابتی ندارد. وی همچنین اظهار کرد که انتظار دارد با توجه به بالا رفتن قیمت خودروها در بورس، استقبال از دومین مرحله عرضه ۲۰۷ و تارا در بورس کالا نسبت به سری پیش کمتر شود.

در سوی دیگر، احمد رحیمی، مدیر عملیات عرضه بورس کالا نیز به فردای اقتصاد گفت که پس از افزایش قیمت اخیر، انتظار می‌رود احتمالا برای مدتی قیمت پایه خودروهای مذکور در همین حوالی ثابت بماند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار